#1 Skrevet Februar 28, 2005 Fruen har en venninen med en 96 mod S6.Clutchen begynner og bli dårlig lurt derfor på om det er mye jobb og skifte clutch på denne,er det noe spesial verktøy man trenger?Har tilgang til verksted og løftebukk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 28, 2005 Hei, absolut fordel med bukk ja. Trenger ikke noen form for spesial verktøy i grunnen. Eneste man trenger noe til å sentrere clutch lamellen når den skal på, men her kan man bruke fantasien i grunn. Det som må gjøres er å fjerne eksos, mellomaksling, drivakslinger framme, løsne giroverføringene, løsne startmotoren.. Dette var i grove trekk. Har man greit med verktøy og litt hjelp til å løfte opp og ned kassen(eventuellt utsyr) er dette en veldig grei jobb egentlig hvis du har skrudd litt før. Kan lønne seg å merke hvordan mellom akslingen står før man tar den av, slik at man slipper vibrasjoner etterpå. Ved et clutch bytte ville jeg skifta slavesylinderen hvis bilen er kjørt mye. Ganske trangt å skifte slavesylinderen med kassen i. Men denne er dyr ny da, det skal nevnes. Kan forresten anbefale quattro.se hvis du ikke har handlet deler enda, de har det du trenger og der får man utmerket service. Tror de har greie priser på clutch lamell, trykkplate og utløser lager. Mvh/Glenn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 28, 2005 Takk for svar, hvar og kikket litt i stad akselen på mastersylinderen er knekkt tvers av ved låsemutteren på staget,mulig dette er et trøtthetsbrudd eller kan det være andre årsaker???.Må vært fall kjøpe ny master sylinder og prøve.Prisen for og bytte clutch hos audi forhandler var ikke gratis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 28, 2005 Hvis du skal ta hele jobben hadde jeg bare bestillt alt hos svenskene jeg nevnte over...De har de delene du snakker om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 28, 2005 Men hva tror du om det med master sylinderen at akselen er knekkt rett av er det bare tilfeldig eller tror du det kommer av en annen årsak.Hun pratet om at det begynnte og bli dårligere pedal før akselen knakk av????Takk for tipset med og handle fra quattro.se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 28, 2005 Hørtes rart ut det der... kan jo komme av tretthets brudd...Har ikke vært borti at masteren ryker sånn. Så clutchen er altså ikke gåen, det er bare sylinderen altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 28, 2005 Jeg fikk først beskjed om at det var clutchen som var ødelagt,så jeg dro og tittet og da hvar det ikke noe motstand i pedalen,så jeg tok da av dekslet under rattstammen og tittet opp og da så jeg at akselen var knekkt tvers av.Derfor er det vel stor sannsynlighet at det er det som er feilen,når man lyser inn i inspeksjonshullet i gerkassehuset så ser det ut som det ikke er helt nedslitt,men bilen har vel gått en 180000 km så det er vel ikke umulig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 28, 2005 At justeringsbolten på mastersyl knekker er "normalt" Bolten er noe undredimensjonert, mange foretrekker å lage en grovere bolt selv som erstatter den orginale. - Selve sylynderen er jo hel! Master koster fra 1600 - 1800 kroner ny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 28, 2005 At justeringsbolten på mastersyl knekker er "normalt" Bolten er noe undredimensjonert, mange foretrekker å lage en grovere bolt selv som erstatter den orginale. - Selve sylynderen er jo hel! Master koster fra 1600 - 1800 kroner ny. Takk for svar.Da er det nok det som er feilen her,har besillt ny mastersylinder tror jeg får den imorgen får skifte den så får vi se.(kansje vært best og byttet akselen med en gang så det ikke skjer igjen?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 6, 2005 Nå er master sylinderen demontert og legger ved bilder av bruddet.Hvist den skal bygges om må man da få tak i en gaffel med plass til større aksel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 6, 2005 Gaffelen må bores opp og gjenges på nytt ... gjør det ordentlig når man først er igang. Vil lønne seg i lengden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 6, 2005 Takker for svar.Bruker man bare en gjengestang som er tykker da,og bytter ut den som sitter i sylinderen?????. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...