#1 Skrevet November 28, 2010 Hei og hå! Kjøpte en lmm for noen uker siden da jeg trodde den som stod på bilen var gåen. (Noe som senere viste seg at var et løst intercooler rør:o) Siden dette ikke var problemet når den nye (som forøvrig var testet av forige eiger men ikke brukt, altså ikke fabrikkny) Lmm kom i posten ble denne plassert på hylla i reserve. Her om dagen så syns jeg at turbotrykket ikke var helt som når jeg monterte målerern, mangla 0.1 bar,og har tidligere hørt at lmm etter tid kan bli "slitt". Så ville teste den nye igår for og sjekke om bilen ble bedre da. Det ble den altså IKKE! Bilen går fint på tomgang, men kutter på en måte med litt turtall. Hadde meg en kjøretur og måleren la seg på 0.5bar og "jaget mellom 0.5 og 0.7 bar. Hoppet opp og ned ved fullt pådrag. Klarte og lure den opp på 1.2bar noen få ganger. Så byttet jeg tilbake til den "gammle" LMM og bilen fungerte utmerket igjen! Så det jeg egentlig lurer på er: Er den nye jeg kjøpte deffekt på et vis? Mulig det hjelper og bare rense den? Skal jo være ny så trodde ikke at den ville lage problemer så fort. Har også vært ute for deffekt lmm før og den oppførte seg ikke på denne måten i det hele tatt! Noen som har formeninger om hva som egentlig kan gjøre dette? Mvh Tor Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 29, 2010 Jeg har vært ute for at jeg fikk en defekt lmm. Det er pante ordning på disse og butikken levete ut en lmm i god tro at denne var ny men det viste seg at det var en defekt de hadde tatt inn tidligere. LMM kan føre til ulike feil fra lmm til lmm. Min fungerte 100% utmerket og ingen tegn til noe problemer, logget luftmassen med vagcom og så at jeg ikke fikk nok luft ihht til det som jeg skulle ha, byttet lmm og fikk de rette verdiene. Det var ikke mulig å merke noen forskjell men det var tydelig at den gamle lmm var begynt å "fade" med tidens tann ut ifrta vagcom loggen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 29, 2010 kjøpte ny til min jeg også å når jeg hadde montert den å startet opp dauer den bare.. byttet tilbake til den gamle å da fungert den utmerket.. snedige greier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2010 kjøpte ny til min jeg også å når jeg hadde montert den å startet opp dauer den bare.. byttet tilbake til den gamle å da fungert den utmerket.. snedige greier[/quote Akkurat det som skjedde med meg også. Mange utsalgsteder har problemer med svindel nettopp på lmm dvs at folk betaler å henter ut lmm for så å returnere den defekte i ny eske med kvittering og si at det er feil type. Se ALLTID etter at seglet ikke er brutt på esken. Umulig å se forskjell på en ny vs defekt når den er vasket og rengjort så pass på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 30, 2010 Hm.. Merkelige greier! Kjøpte den av en på forumet her så kun hadde testet den tror jeg. Så er nok ikke noe vits for meg og klage til butikken som har solgt den. Får prøve og rense den og se om det hjelper kanskje.. Håper ikke den er deffekt iallefall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...