Bump: Skifte dynamo 2002 Pasat; grei jobb??

Anbefalte innlegg

Bumper denne da dynamoen er ankommet og jeg tenkte å få den skiftet;

Som topic antyder må jeg bytte dynamoen i Passaten (2002).

Er dette "grei skuring" eller bør jeg la proffe folk ta jobben? Tenker mest på dette med å komme til, evt spesialverktøy, ting man bør skifte i tillegg/være obs på og ikke minst den hersens reima og hvordan man unngår trøbbel med den...

Kan nevne at jeg hat tilgang til løftebukk på verksted så jeg kommer til under bilen..

Noen som har gjort dette der ute og kan dele litt erfaringer? : klø :

Ingen som har tips/vink?:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har gode tips å komme med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.lurer litt på det samme.skal skifte det her frihjulet.er vel spesialverktøy for å skru av dette?fins det evnt å få kjøpt til en rimelig penge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forholdsvis kurant å skru den ut. Fjærbelastet reimspenner som en må avlaste/bøye unna for å hekte av reima. Mener den da sitter i to 13mm bolter. Spesialverktøy for å skru løs frihjulet/reimhjulet. Evt. ta med dynamoen til et VAG verksted og få hjelp der. Tar vel ca 2 min akkurat det så det bør ikke bli dyrt.

Husk å koble fra batteriet eller iallefall sørge for at ledningen fra batteri til dynamo IKKE får kontakt med gods/jord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.lurer litt på det samme.skal skifte det her frihjulet.er vel spesialverktøy for å skru av dette?fins det evnt å få kjøpt til en rimelig penge?

Biltema har, mulig bare som sett da....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.