AFN (1.9TDi) motor blir ikke varm. - NY info 13/10 !

Anbefalte innlegg

Har tatt ut og sjekket alle de sikringene, og relè'ne du prater om der, og sikringene var hele, og relè'ene klikka når jeg prøvde 12v på de ;) ..

Bilen har vært veldig grei med meg, men når den først skal tulle, så skal det ikke være noe enkelt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men som sagt over her; Du må måle når bilen er kald. Og hvis batterispenning/ladespenning blir for lav, vil ikke motorstyreenhet aktivere disse, da de trekker en del strøm. De vil heller ikke ligge konstant inne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og som sagt over, har målt når bilen har vært kald, målte også batteriet og hadde fin spenning der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også målt mine til 0V ved kald motor. Også kjørte jeg 5 minutter til jobb og målte der, da hadde jeg ladespenning på pluggen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greeeit :P

Skal ut en tur snart, så får måle rett etter oppstart, og 5-10 minutter senere :) Målte rett etter oppstart sist når jeg ikke hadde spenning, på kald motor ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute en tur nå, og prøvde litt.. Har visst spenning der allikevel .. MEN .. hjelper jo fortsatt ikke på situasjonen min .. Stiger relativt fort og jevnt opp til 50 grader, hvor det blir bom stopp, og jeg må jobbe for og få den til å krype høyere.. med masse belastning opp til 65 grader .. Dette er på kanal 51 på klima'n ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ga egentlig litt opp det her til slutt, men nå som det begynner å bli kaldere ute, øker interessen for og øke temperaturen på bilen litt, så har fått sjekket opp i litt mer.

Det viser seg at vannet sirkulerer hele tiden gjennom radiator! Prøvde å strupe øvre slangen på radiatoren for og minske gjennomstrømminga, og vips, bilen blei varmere.

Jeg regner jo med den lekker rundt termostaten et sted. Termostaten er jo bytta, og både nye og gamle ble testet og begge var OK. Satte også på ny pakning rundt termostaten. Noen som har vært borti noe lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.