#1 Skrevet November 29, 2010 Er det noen forskjell på starterne på rekkefemmerne eller går disse omhverandre? Grunnen til at jeg spør er at jeg trenger ny starter, men trenger å vite hva slags biler jeg kan finne dette på. Motoren er en 2,3E 20V 7a (bil med quattro), kan ikke tenke meg at dette er en annen starter enn på 2,3E 10V. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 29, 2010 Etter det jeg vet går de om hverandre, men tdi starteren er mye kraftigere og dyrere i innkjøp, turbofemmere har et varmeskjold rundt innslaget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 29, 2010 Bensin er bensin, diesel er diesel. Det er hovedforskjellene. 10v og 20v går om hverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2010 Etter det jeg vet går de om hverandre, men tdi starteren er mye kraftigere og dyrere i innkjøp, turbofemmere har et varmeskjold rundt innslaget. Bensin er bensin, diesel er diesel. Det er hovedforskjellene. 10v og 20v går om hverandre. Flott, var alt jeg trengte å vite! Takk skal dere ha;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 29, 2010 Jess, ikke no forskjell på bensin... Men jeg opplevd å kjøpe en "noname" ny starter... innslaget vakke akkurat bra på den.. men, fungerer dieselstartere på bensin? eller går de for tregt rundt e.l.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 30, 2010 men, fungerer dieselstartere på bensin? eller går de for tregt rundt e.l.? Startmotorer til bensin pleier typisk å være på rundt 0,8 til 1,0 kw, mens til diesel pleier de ofte å være 1,7 til 2 kw. De er altså dobbelt så kraftige, for å dra rundt en motor med dobbelt så høy kompresjon, og bruker dermed også mye mer strøm. Tipper hastigheten er tilsvarende på begge typer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 30, 2010 Startmotorer til bensin pleier typisk å være på rundt 0,8 til 1,0 kw, mens til diesel pleier de ofte å være 1,7 til 2 kw. De er altså dobbelt så kraftige, for å dra rundt en motor med dobbelt så høy kompresjon, og bruker dermed også mye mer strøm. Tipper hastigheten er tilsvarende på begge typer. skjønner, lurte på om de heller var gira ned for å bli sterkere, men like greit å gjøre motorn sterkere ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 30, 2010 ja har bytta om 10 og 20 v startere så kan bekrefte at det går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 30, 2010 men kan det stemme at det er forskjellige "fysiske ytterdimensjoner" på forskjellige startere? nå har jeg stort sett skrudd på 20v turbo femmer, men mener å huske fra jeg demonterte en 10v femmer at ytterdiameteren på selve start motorn var mye større en det jeg var vant med fra 20v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 30, 2010 men kan det stemme at det er forskjellige "fysiske ytterdimensjoner" på forskjellige startere? nå har jeg stort sett skrudd på 20v turbo femmer, men mener å huske fra jeg demonterte en 10v femmer at ytterdiameteren på selve start motorn var mye større en det jeg var vant med fra 20v Jeg har ikke lagt merke til det hvert fall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 30, 2010 men kan det stemme at det er forskjellige "fysiske ytterdimensjoner" på forskjellige startere? nå har jeg stort sett skrudd på 20v turbo femmer, men mener å huske fra jeg demonterte en 10v femmer at ytterdiameteren på selve start motorn var mye større en det jeg var vant med fra 20v stemmer det, har en fra 10vt (Mc) og den er mye mindre i ytredimensjon, enn den som sto på en vanlig 10v motor med kode kv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 1, 2010 Det kan være noe så enkelt som forskjellig fabrikat på starteren som gjør at målene blir forskjellige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 1, 2010 Passer en tdi starter på bensin da? Er jo aldri dumt med for mye kraft på startern 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...