#1 Skrevet November 29, 2010 Heisann. Nylig kjøpt en 08 mod A6 Avant med 2.0TDi motor. Ved teknisk gjennomgang og prøvekjøring av forhandler før salg ble det bemerket at bilen muligens dro litt dårlig ved enkelte anledninger. Bilen ble testet på verksted med bla sjekk av luftmengdemåler, men ingen feil ble funnet. Ble enige i at forhandler skulle dekke kostnadene hvis jeg merket noe til dårlig drag i tiden fremover og hvis en feil deretter ble påvist hos et verksted. Under en lengere tur i dag innbiller jeg meg at bilen rykker og nøler litt ved enkelte hardere akslerasjoner. Overhodet ikke noe stort og påfallende, og sannsynligvis ikke noe jeg ville merket hvis ikke jeg hadde vært oppmerksom på det. Men noen som har vært borte i liknende, og har noen tips på hva det kan være? Takker for hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 29, 2010 Har du vagcom? Nedsotede dyser kan gjøre dette feks:) Kokset egr kan gjøre det, treghet i vtg mekanismen på turbo kan gjøre dette, Om bilen har DPF så går bilen dårligere under rensing av filter, dette skjer av seg selv nå og da, treg gassrespons, nykkete osv:) Noen ideer i allefall:) Men vagcom kunne sagt mye:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 29, 2010 Takker for svar. Har ikke gått til innkjøp av Vag Com. Kun hatt bilen i 2 dager, og har ikke hatt bruk for Vag Com til min 86 Golf Gti Men alt dette burde vel møller Tønsberg finne ut av hvis jeg tar den på en sjekk? Eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...