#1 Skrevet November 29, 2010 Heisann. Har et problem med at jeg ikke får opp varmen i bilen. Kjører en Audi A6 2,5 tdi 97 mod. Har prøvd å bytte termostat men det funket tydelig vis ikke. Temperaturen på kjølevannet skal jo ligge på rundt 90 grader, men det er skjeldent den er over 60 Det kommer varme ut av varmeapparatet men det er veldig lite. Tar utrolig lang tid å få varmet opp bilen. Og det er veldig irriterende. Så jeg lurte på om det var noen som kanskje viste hva problemet kunne være? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 29, 2010 At du har dieselbil uten dieselvarmer? hehe har en 2010 caddy diesel på jobben som ikke blir ordentlig varm innvendig eller i motor før etter 20-25 min med kjøring nå på vintern. den andre bilen, opel vivaro diesel bruker maks 15 min på å bli ordentlig varm i samme været. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 30, 2010 Hei, Det er en sjanse for at du har vært uheldig, og at den nye termostaten din faktisk ikke virker. Det har skjedd før! Om du vil forsikre deg ville jeg tatt den ut, og hive den i en panne med vann på komfyren (ikke la kjerringen se deg!!), og se om den åpner seg på rundt 90 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 30, 2010 Enn hvis jeg tar en papp plate å setter forran radiatoren? Skal ikke temperaturen stige da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 30, 2010 Om termostaten er i orden vil det ikke sirkulere kjølevæske av betydning i radiatoren før man når temperaturen der termostaten begynner å åpne (87-92 grader), så det vil i utgangspunktet ikke ha noen annen betydning enn å dempe fartsvinden inn i motorrommet. Er radiatoren lunken/varm også når temperaturmåleren inni bilen ikke nærmer seg driftstemperatur er termostaten defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...