Anbefalte innlegg

Må bytte vifte og AC reim på bilen. Men det er jo så trangt så jeg må ut med motoren. Er det en stor/vanskelig jobb?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ikke ut med motoren, men skyve hele fronten frem, husker ikke va de var av skruer men var ikke så mye jobb så det høres ut som :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hørt det samme, men så ut som veldig mye jobb for å komme til. Men er vel bare å begynne med en skrue og se hva som faller av :)

 

Har også hørt man kun trenger å vippe frem fronten så langt det går mens slangene til radiatoren sitter i. At det er nok

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt av slanger ska verr langt nokk til at du kan dra ut fronten :P mener du må ta en skrue på hver siden med lykten å noen bak framfangeren bak plasdekslene ;) jeg tok og av framfangeren for jeg trudde de ble lettere da men trur det er same shit :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så frontfangeren kan sitte på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja eg truddet de, men må løsne fangeren i skjermbuene i tilfelle ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja :)

 

Skal ta en tur til verkstedet her og høre hvor mye han tar for å bytte det for meg :) Blir det for dyrt så tar jeg det selv :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar ca 30min å løsne på fronten, har gjort det to ganger på min...

løsne i skruene som sitter i hjulbuen, også er det et parr skruer opp under frontfangeren, to stk som går loddrett igjennom noen fester.. + ca 6stk umbrako / torx jækler som må skrues av...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er ikke værre nei. Da skal jeg prøve å få demontert fronten selv (:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må også kansje ta av radiator slangen for å få bedre plass + større avstand imellom frontfanger å karroseriet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men da renner jo kjøleveska ut.. Men egentlig så er det like greit, for jeg må bytte termostat på bilen. Så da må jeg få ut alt uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så vansklig å skifte med fronten på. løsna bare vifta =) den sitter med en umbrakko som du kommer til på baksia ;)

 

Skifta tilogmed strammern som går på reima uten å ta av fronten =P

 

Lit knot kanskje, men syntes det er er knot å få av fronten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motor bytte på S4 B5. Der ser du hvordan han tar av fronten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.