Like dempere bak sedan/avant??

Anbefalte innlegg

Er det like dempere bak på en sedan som på en avant audi a4??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener de er like i fysisk størrelse og utførelse ihvertfall. Men jeg kan dessverre ikke si noe sikkert.

De fleste produsentene har vel forskjellige varenumre på dem til avant og sedan.

Jeg har hatt både avant og sedan, og byttet dempere på begge bilene. Jeg så ingen forskjell på hverken fjærer eller dempere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme spørsmål, men var på AS bil og spurte litt.

På orginaldemperene så er de helt like foran, men det er bak det er litt forskjell...

Fjørene er like, festene er like og høyden på demperene er like.

Men det som er forskjell er stivheten på demperene bak pga last på en avant..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er konklusjonen at det passer over hverandre da? :klapp:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne tråden litt jeg da..

Har hørt med noen forhandlere som selger senkesett, men de sier det ikke passer om hverandre... Like før jeg går på bilen til fattern å prøver... : hjelp :

Er det som mats sier at de er fysisk like men er forskjell på stivhet??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo dra på Gran Auto eller hva de heter og spørre der.. Da får de sjekka i ETKA og sett etter der...

Da jeg var på AS Bil så var det ihvertfall noen hjelpsomme folk der som sjekka for meg.. :)

De sa det var det samme ihvertfall... (nå vil ikke jeg bli halshugd hvis jeg sier noe feil.. )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo dra på Gran Auto eller hva de heter og spørre der.. Da får de sjekka i ETKA og sett etter der...

Da jeg var på AS Bil så var det ihvertfall noen hjelpsomme folk der som sjekka for meg.. :)

De sa det var det samme ihvertfall... (nå vil ikke jeg bli halshugd hvis jeg sier noe feil.. )

Ja kan jo det.. Men har sjekka med det hjemme her og finner ikke noe ulikheter.. Var visst 4 artikkelnumre på senkesettet når jeg hørte litt på vwcarconsult.. 2 for avant og 2 for sedan.. Har jo bilen til fattern her så kan jo ta å sjekke med den for å være helt sikker.. ;)

Men hadde vært fint om noen her hadde f.eks bytta om fra sedan til avant el omvendt for da er jeg jo HELT sikker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det utprøvd.. Det er likt sett både på sedan og avant, men det er ulike fjører pga stivhet å sånn på avant.. Samma shiten mao.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.