Nedslitte dekk etter 1 sessong

Anbefalte innlegg

Halloen,

Begynte å stusse når jeg tok av sommerdekka på A4 Q'n tidligere i høst.

Der var det lite igjen av bakdekkene. Fremdekkene har bare antydninger til slitasje, mens bakdekkene taler for seg selv.

Skal sies at en kanskje leker litt noen ganger, men dette synes jeg var meget besynderlig.

Er det på noen måte mulig at bakakslingen har en annen hastighet en den forran, som kan forårsake dette?

Kan den elektroniske sperren på noen måte være innkoblet hele tiden?

IMAG0004.jpg

Setter stor pris på svar!

/ Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om det har vært for mye luft i hjulene mtp at dekkene er veldig slitt midt på mens de ser relativt greie ut på sidene..

Bare mine tanker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du har hatt 4-hjulskontroll på bilen din etter at den er senka, eller.... ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil spissing bak gjerne. Hvilke dekk er det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som en blanding av for høyt dekktrykk og litt feil spissing dette her ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt poeng dette med dekktrykket ja :)

Bilen ble senket februar 2009, om jeg husker riktig. Den var gjennom EU kort tid etter, så all fornuft tilsier at en 4hjulskontroll er tatt. Selv om jeg har mine tvil om selger(hysjhysj, han er forummedlem) da den også gikk gjennom EU-kontrollen med airbaglampen lysende. Død airbag hjerne.

Dekkene er av typ Kumho. Husker ikke ytterligere referanser på de nå i farten.

Skal inn på 4hjulskontrol før EU igjen nå, så da får jeg nok uansett svar på spissing.

Mange takk for tilbakemeldinger :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkene dine heter KU31. ;)

Om spissingen er feil/skeiv, merkes ikke dette på EU-kontroll, så det har ikke noe å si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk at luft utvider seg etter temperaturen, så bytter du dekk samtidig som snøen går og fyller lufta da, så vil lufta utvide seg når det blir sommervarme :) iallefall så lenge dekka er tette ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkene dine heter KU31. ;)

Om spissingen er feil/skeiv, merkes ikke dette på EU-kontroll, så det har ikke noe å si.

Men du må hjulstillingskontroll etter senk for og få godkjent senkesettet for så og få eu-godkjent bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du må hjulstillingskontroll etter senk for og få godkjent senkesettet for så og få eu-godkjent bilen..

Ja, men i trådstarters signatur står det at den har 30 mm senk. Da er det vanligvis kun senkefjærer, og det er langt fra alle som legger merke til at en bil er senket når det er såpass lite forskjell fra original bil.

Dersom det har blitt godkjent i vognkortet må det ha blitt foretatt firehjulskontroll, men det står det ikke noe om i denne tråden (foreløpig).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men i trådstarters signatur står det at den har 30 mm senk. Da er det vanligvis kun senkefjærer, og det er langt fra alle som legger merke til at en bil er senket når det er såpass lite forskjell fra original bil.

Dersom det har blitt godkjent i vognkortet må det ha blitt foretatt firehjulskontroll, men det står det ikke noe om i denne tråden (foreløpig).

Da kan jeg klargjøre dette med en gang:

Senk er stemplet i vognkortet :)

Kunne ha informert om dette : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.