Anbefalte innlegg

Ein eg kjenner har 360mm framme og har lyst på 330mm bak, men han har hørt det ikkje er så lurt!

No står det orginalt bak. Dette er og ein fwd!

Ka dere meiner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil da?

Jeg skal ha 390 foran og 330 bak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil da?

Jeg skal ha 390 foran og 330 bak

Det er ein Saab

Er det berre å kjøre på eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke noe problem det. ABS tar seg av det meste. Kan være greit å sjekke om eventuelle orginale saaber med større bremser har annen koding på ABS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bør oppgradere ca likt foran og bak, imot orginal størrelse.. Men skivestørrelsen er bare halve saken..

Problemet er størrelsen på kalipper.. Om du bytter de foran til noen som tar dobbelt så mye bremsevæske for å bremse hardt (typ 8pot), og fortsatt kjører med de org 1pot bak, så vil forholdet bli helt feil.. Hovedsylinder er beregnet på xx forbruk av væske foran og XX bak..

Så spørsmålet om det blir riktig med de nye 330mm bak, kan en egentlig ikke svare på uten å regne på det.. Men min første tanke er at det iallefall blir bedre enn det er nå! Bremsepedalen blir dog trolig lavere ved innbremsing, uten å bytte hovedsyl..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bør oppgradere ca likt foran og bak, imot orginal størrelse.. Men skivestørrelsen er bare halve saken..

Problemet er størrelsen på kalipper.. Om du bytter de foran til noen som tar dobbelt så mye bremsevæske for å bremse hardt (typ 8pot), og fortsatt kjører med de org 1pot bak, så vil forholdet bli helt feil.. Hovedsylinder er beregnet på xx forbruk av væske foran og XX bak..

Så spørsmålet om det blir riktig med de nye 330mm bak, kan en egentlig ikke svare på uten å regne på det.. Men min første tanke er at det iallefall blir bedre enn det er nå! Bremsepedalen blir dog trolig lavere ved innbremsing, uten å bytte hovedsyl..

Det kommer jo an på stempel størrelse også da. Selv om du har flere stempler, er det ikke nødvendigvis særlig mye større stempel areal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer jo an på stempel størrelse også da. Selv om du har flere stempler, er det ikke nødvendigvis særlig mye større stempel areal.

Selvfølgelig, og det er hele poenget mitt.. Man må måle/regne på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då blir det vertfall større bremse på han bak me tida!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har formel til å regne ut størrelse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.