Byttet batteri..død bil! Defa-alarm som er prob..?

Anbefalte innlegg

Har en -94 fård scorpio fjøsbil stående. Tok ut batteriet for å lade det opp i høst. Satt det så inn i bilen igjen forrige uke og da er det ingen reaksjon når tenningsnøkkel vris om..starter slår ikke inn..ingen lys eller noen ting..helt død!

Alarmen hyler hvis jeg klemmer ned de 2 knappene på fjernkontrollen til alarmen, og det kommer litt lys i instrumenter hvis jeg klemmer 1 av de 2 kappene på fjernkontrollen mens tenningsnøkkel vris om.

Det sitter en Defa Patriot 500x alarm i bilen. Det er som sagt 2 knapper på fjernkontrollen og A- og B-knapp på hylehornet under panseret.

Er det alarmen som setter inn startsperre slik at dette skjer..?

Husker jeg hadde sånn alarm i en bil engang og da var det en kode (kombinasjon av trykking på A- og B-kappene på hylehornet) for å koble ut alarmen.

Fant et ark i bilen fra monteringen av alarmen (FG-ark) med serienr.alarm, FG-godkj.nr osv, men ingen kode for A- og B-knappene.

Noen som har tips til hva å gjøre her..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min DEFA deaktiverer du alarmen ved å skru på og av tenningen 5X i rask rekkefølge. Da vil det blinke hurtig i dioden. Holde inn begge knappene er kun for å teste alarmen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips gutter :)

Tenningen kom ikke på i det hele tatt hos meg Ole-Håkon....får teste med starthjelp i tillegg hvis det er batteriet som er dårlig kanskje..: klø :

Leste litt der på Defa Herman..takk:)

Men har selvfølgelig ikke det lille kortet med den "disarming coden" som skal følge med etter montering. Har kun det arket "monteringsdokument defa bilalarm". Ble jo montert tilbake i -94 denne alarmen står det på arket så..: rolleyes

Får lete litt mer i hanskerommet og høre med farsan om han har sett dette kode-kortet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røsk ut driten, trenger vel ikke alarm på en bil du kjører med i fjøset?

Bare å rive ut og koble sammen kretsen til innslaget på startern igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppgir du serienummeret og en eller annen form for ID til Defa, får du koden. Ikkeno' stress!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røsk ut driten, trenger vel ikke alarm på en bil du kjører med i fjøset?

Bare å rive ut og koble sammen kretsen til innslaget på startern igjen :)

Ja, du har som vanlig helt rett Olemann :)

Er bare å finne hjernen på den under dashen i -26 da...:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du har som vanlig helt rett Olemann :)

Er bare å finne hjernen på den under dashen i -26 da...:P

Den har samme plassering uansett temperatur, J-C :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.