#1 Skrevet November 30, 2010 Har en -94 fård scorpio fjøsbil stående. Tok ut batteriet for å lade det opp i høst. Satt det så inn i bilen igjen forrige uke og da er det ingen reaksjon når tenningsnøkkel vris om..starter slår ikke inn..ingen lys eller noen ting..helt død! Alarmen hyler hvis jeg klemmer ned de 2 knappene på fjernkontrollen til alarmen, og det kommer litt lys i instrumenter hvis jeg klemmer 1 av de 2 kappene på fjernkontrollen mens tenningsnøkkel vris om. Det sitter en Defa Patriot 500x alarm i bilen. Det er som sagt 2 knapper på fjernkontrollen og A- og B-knapp på hylehornet under panseret. Er det alarmen som setter inn startsperre slik at dette skjer..? Husker jeg hadde sånn alarm i en bil engang og da var det en kode (kombinasjon av trykking på A- og B-kappene på hylehornet) for å koble ut alarmen. Fant et ark i bilen fra monteringen av alarmen (FG-ark) med serienr.alarm, FG-godkj.nr osv, men ingen kode for A- og B-knappene. Noen som har tips til hva å gjøre her..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 1, 2010 På min DEFA deaktiverer du alarmen ved å skru på og av tenningen 5X i rask rekkefølge. Da vil det blinke hurtig i dioden. Holde inn begge knappene er kun for å teste alarmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 1, 2010 Ligger mye info og bruksanvisninger til DEFA på nettet http://www.defa.com/uig_a.php3?lang=2&ndid= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 1, 2010 Takk for tips gutter Tenningen kom ikke på i det hele tatt hos meg Ole-Håkon....får teste med starthjelp i tillegg hvis det er batteriet som er dårlig kanskje.. Leste litt der på Defa Herman..takk:) Men har selvfølgelig ikke det lille kortet med den "disarming coden" som skal følge med etter montering. Har kun det arket "monteringsdokument defa bilalarm". Ble jo montert tilbake i -94 denne alarmen står det på arket så.. Får lete litt mer i hanskerommet og høre med farsan om han har sett dette kode-kortet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 1, 2010 Røsk ut driten, trenger vel ikke alarm på en bil du kjører med i fjøset? Bare å rive ut og koble sammen kretsen til innslaget på startern igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 1, 2010 Oppgir du serienummeret og en eller annen form for ID til Defa, får du koden. Ikkeno' stress! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 1, 2010 Røsk ut driten, trenger vel ikke alarm på en bil du kjører med i fjøset? Bare å rive ut og koble sammen kretsen til innslaget på startern igjen Ja, du har som vanlig helt rett Olemann Er bare å finne hjernen på den under dashen i -26 da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 1, 2010 Ja, du har som vanlig helt rett Olemann Er bare å finne hjernen på den under dashen i -26 da... Den har samme plassering uansett temperatur, J-C 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...