#1 Skrevet Desember 1, 2010 Heia, trenger noen ekspert råd nå! Bilen til dama, en 92.mod Audi 80 2.0 har et "lite" problem. Det startet med at den ble veldig hakkete under kjøring, det virket nesten som den ikke tente og "kvelte" seg da selv i ny og ned. Når det ble gidd gass så døde den nesten helt ut, hørtes ut som motoren fikk for mye/lite av alt og den hoppet bare av gårde. (derav hakking..) Prøvde så å bytte tennplugger, ledninger og rotor. Etter dette så ble den god som gull. Men etter noen mil bak rattet så ble den ustabil igjen. Prøve da å ruse den litt/ kjøre ganske så hardt, og det løste problemet - midlertidig. Men i det siste så har den vært veldig ustabil, det er det samme problemet som ovenfor. Den hakker og dør ut når man gir gass. Er det noen som har noe tips? Kan det være noe galt med luft/bensintilførselen? Takker på forhånd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 1, 2010 Kan være bensinpumpa eller så kan den forsåvidt trekke falskluft. Sjekket bensinfilteret? Jeg skiftet mitt bensinfilter etter det gikk den klokkerent ved pådrag. Hadde noe alá de samme problemene du nevner her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 1, 2010 Er det KE3-Jet, Digifant eller Monojetronic..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 1, 2010 Falskluft merker man vanligvis bare på tomgang. Er det ABK motor hu har (2.0e 115hk) ? Hadde isåfall lignende problemer på en sånn jeg hadde tidligere, byttet lambdasonde så var den god som ny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 1, 2010 Hørest nesten ut som det kan vere lambdasonden. Om dette er motoren med monopoint "forgasser", ville jeg også sjekket gummibelgen som er under "forgasseren". Desse har det med å få sprekker og gir falskluft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 2, 2010 Takker for svar alle sammen, skal ta og sjekke det dere har kommet fram til når jeg kommer hjem Kan svare på at det er en 2.0 med 90hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 2, 2010 Detter høres ut som samme problem som jeg har hatt på min audi 80 med 90 Hk. Jeg byttet lambda og fikset en vakum lekasje, den ble litt bedre av dette men hadde fremdeles lugging / hakkingen. Til info så hadde dette vert der siden min søster kjøpte bilen for 4 år siden. Her for 1 månded siden begynte bilen å miste ganske så mye kraft og luggingen ble verre til den døde helt.. Begynte da å feilsøke og fant da ut at bensin pumpen ikke lenger ville vere med på turen.. Byttet ut bensinpumpen med en fra vår kjære venn Biltema:p. og vips så var alle luggingen og hakkingen som har vert der lenge borte:). Så det er godt muligt at den bensinpumpen som er i bilen til dama di i dag ikke er 100% og ikke klarer å levere nok fuel. Og dermed så vill du få en for mager air/fuel blanding og med for lite trykk så får du ikke rette forstøvningen som trengs. Så prøv å bytte pumpe og se hva som skjer. Og jeg anbefaler deg til å bytte bensin filter også når du først bytter pumpe. Men ta å skjekk de andre forslagene som blir nevnt i tråden også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 18, 2011 Jeg har en 80 med abk motor som hadde samme symptomene, men da var det gasspjeldpotensiometeret som var utslitt. Kan jo være lurt å i allefall måle denne hvis du har tilgang på scope med komponent-test funksjon;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...