Anbefalte innlegg

Merket ved første snøfall at bilen gikk i alle retninger, senket bilen i sommer så jeg tok nå en firhjulskontroll. Etter kontrollen ble bilen bra på retningsstabilitet, men syns den er laus i rævva.

Når jeg kjører på relativt glatt vei ligger rævva og "danser" frem og tilbake, føles direkte skummelt ut!

Usikker på om den var sånn før forstillingskontroll for jeg kjørte pent med den rare forstillinga.

Et punkt jeg har kommet fram til er jo at bilen har blitt senket 35-40mm, kan dette ha noe sammenheng med den merkelige følelsen/festet i rævva? (med tanke på 4Motion og skræving bak)

Dekkene skal være greie de, Conti Contact 5 ca 2 år gamle 6mm spor. 205/55-16

Så hvis noen med senket 4Motion har noen ideer hadde jo det vært supert.

Gidder ikke gå å klage på verkstedet hvis det er senkingen som er skylda :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe foringer i bakstillinga som har sluppet da? Ellers blir jo en senket bil uansett pga stivheten endel mere nervøs på glatta enn en orginal bil:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilfellene jeg kjenner det best er når jeg ligger i 70+ på E18 4-felt og det har fryst is på veien, ved litt provosering slipper rævva og ESP banker inn. Skjer også i svinger, den kommer med rævva først, trodde ikke det var så vanlig på 4Motion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe foringer i bakstillinga som har sluppet da? Ellers blir jo en senket bil uansett pga stivheten endel mere nervøs på glatta enn en orginal bil:)

Tja, den sitter jo supert på tørt føre og ingen dansing/nervøsitet da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme symtomer på en rs2 jeg hadde- sente bilen på 4hjulskontroll og etter det gikk bilen og logret med bakparten i hastigheter over 70-80km. tok ny 4hjulskontrol og alt var ok. da hadde firma som tok den første 4hjulskontrollen brukt målene til standard audi 80

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantert pga for mye negativ camber bak etter senkingen, var likt med min 4Motion firer før jeg monterte justerbare lenkarmer og fikk retta opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes S3en også er litt "rar" til tider. Merket det først når vinteren kom. På føre med ujevn vei er det akkurat som den trekker til sidene, selv om man kjører rett fram.. Høres ut som noe av det samme som du opplever.

Min er ikke senket, men mulig at burde vært foretatt en firhjulskontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantert pga for mye negativ camber bak etter senkingen, var likt med min 4Motion firer før jeg monterte justerbare lenkarmer og fikk retta opp.

Takk for bekreftelse av mistanken.

Hvor får man tak i disse til en allright pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke merket dette etter senk. Har riktig nok ikke 4x4, men synes jeg har mer kontroll på bilen nå etter senk pga at man kjenner med en gang den slipper..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke merket dette etter senk. Har riktig nok ikke 4x4, men synes jeg har mer kontroll på bilen nå etter senk pga at man kjenner med en gang den slipper..

Du har en helt annen bakstilling, er kun de med 4x4 som har dette problemet....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har en helt annen bakstilling, er kun de med 4x4 som har dette problemet....

Men får vel likevel negativ camber når jeg senker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sånn som dette: (Syncro men er likt som Haldex bilene)

k1000531xs2.jpg

k1000584tu1.jpg

Jeg brukte ca. 1/2 - 1/3 av dekkets flate når jeg kjørte til Wörthersee i forfjor, fant ikke bilder i farten :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sånn som dette: (Syncro men er likt som Haldex bilene)

Åja, såpas ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.