Innovate LC-1 A/F Problemer...

Anbefalte innlegg

: vinke :

Er det noen som har vært borti disse målerne, og har hatt samme problemet som jeg har på mine to målere, nemelig --> blinkende "kode" 7.4 på Displayet??

Ser her på forumet at noen nevner evt LED lampe som følger med disse målerne for så å finne ut hvorfor dette problemet oppstår. Det viste seg at det ikke var med et slikt trouble-shot kit ved mine 2 målere..

Håper noen her vet hvorfor dette skjer og/eller har vært borti det å vet hva som er årsaken..

Påforhånd Takk....

Stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kalibrert de i frisk-luft?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kalibrert de i frisk-luft?

Ja det har jeg, men bilen har vært TOTALT tom for strøm to ganger etter dette, rundt 12t hver gang...

Kan det ha en sammenheng så jeg må kalibrere igjen?

Det kan også nevnes at de gangene bilen startet uten extern hjelp har en av disse A/F målerne stått å blinket 7,4.. Det har ikke vært samme måleren alle gangene.. Her Kommer det store, NÅR jeg evt trenger kabel start fra en annen bil DA fungerer begge 2 UTEN problem. Man vrir på nøkkelen, målerne teller opp til 21 (ca) å går ned igjen. Da jeg så starter bilen fungerer de perfekt.

Kan de være SÅ sensetive på spenning??? 12+ er kobblet sammen med tenning å 12- er jeg ikke sikker på hvor er kobblet sammen med....

Leste en plass at måleren ikke skulle kobles med den brune ledningen, man skulle bruke den gule ledningen.

Hvor dette skal kopples sammen med sto det ikke.??!!??

Må jeg vaske lambdaene eller er det bare nok å skru de av å ta testen?? de har vært brukt ca 50 mil nå... så de er relativt "ferske"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen i Norge som driver med dette daglig som jeg kan kontakte??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen i Norge som driver med dette daglig som jeg kan kontakte??

Jeg tipper du har dårlig jord:) Det fikset ivertfall mitt problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper du har dårlig jord:) Det fikset ivertfall mitt problem.

Håper så sinnsykt at du har rett... Hentet du jord fra motor blokken?

Du kopplet rød på tenning regner jeg med?

Hvordan kopplet du brun og den gule ledningen? brun og sort sammen eller gul og sort sammen?

De gule er ikke brukt på mine ser jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden bil vs motor er litt bastard så kan det vere at det jordingen mellom chassi og motor er litt underdimensjonert eller har dårlig kontakt. Det fører til mange syke problemer. Og det kan vere saken her da LC-1 lager i ditt tilfelle 2 "ekstra" jordingskabler fra chassi til motor. Dette kan påvirke hele LC-1 boksen i veldig negativ retning. Dette forutsatt at det ikke er galivanisk (isolert) kobling mot Lambda sonden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper så sinnsykt at du har rett... Hentet du jord fra motor blokken?

Du kopplet rød på tenning regner jeg med?

Hvordan kopplet du brun og den gule ledningen? brun og sort sammen eller gul og sort sammen?

De gule er ikke brukt på mine ser jeg.

jeg mener på at den gule ikke er ibruk..men hvordan jeg koblet det er jeg ikke sikker på..lenge siden:) men rød på tenning og jord til punktet under dashbordet på førersiden. heilt til venstre. der er et jordingspunkt for en del ting. jeg har LED lyset så jeg klarte å lese av "feilkoden".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får først se hvor disse jordings ledningene er kopplet..

Kansje det bare er å hente fra chassiet. evt batteri...

Er det noen i Norge som er leverandører og som har erfaringer rundt disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas Kristiansen her inne (10vt MS tråd under audi prosjekter) hadde dette problemet

viste seg at det var kontrolleren hans som var defekt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med min flaks så har vel BEGGE kontrollerne gått til helvette.....

Skal legge om jordingen i morgen så får vi se om det blir noe til forandring...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge labmdaene fungerer.. samt begge kontrollerne.. Vi fikk liv i en av A/F målerne idag. Men det kan se ut som at den ene måleren er gåen.. Fikk ikke sjekket jordingen ettersom den ene fungerte igjen å de er jordet på samme sted så såg vi ikke grunnen i å sjekke jordingen.. Kansje det er en glipp av oss, hvem vet

26112010036.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.