Anbefalte innlegg

Hei, har en golf som ikke blir ordentlig varm. Den kommer nesten opp på normalen hvis jeg presser bilen, men legger seg stort sett rundt 70 grader. Noe tips til hva jeg bør skifte? Regner med termostat er en selvfølge, men er det noe annet?

Har ikke skiftet termostat på en slik før, noe som kan fortelle meg hvor termostaten er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har en golf som ikke blir ordentlig varm. Den kommer nesten opp på normalen hvis jeg presser bilen, men legger seg stort sett rundt 70 grader. Noe tips til hva jeg bør skifte? Regner med termostat er en selvfølge, men er det noe annet?

Har ikke skiftet termostat på en slik før, noe som kan fortelle meg hvor termostaten er?

Du får temperatur hvis den står lenge på tomgang ja?

Min var lik, byttet termostaten så var problemet borte.

Termostaten er på undersiden av vannpumpa, ved å løsne på servopumpa gjør du jobben mye enklere.

Se her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har latt bilen stå å gå en halv time uten at den bøker ordentig varm. Kan jo være noe med temperaturen ute nå også, men tror nok ikke det er hele problemet.

Er fristet til å få skiftet termostaten, men har ingen steder å stå å gjøre det.

Noe som er interessert i jobb? Skal selvfølgelig betale for det og kan også hjelpe til hvis det trengs....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har latt bilen stå å gå en halv time uten at den bøker ordentig varm. Kan jo være noe med temperaturen ute nå også, men tror nok ikke det er hele problemet.

Er fristet til å få skiftet termostaten, men har ingen steder å stå å gjøre det.

Noe som er interessert i jobb? Skal selvfølgelig betale for det og kan også hjelpe til hvis det trengs....

Dette høres ut som et typisk termostat problem. At den ikke blir driftsvarm når den står på tomgang har nok i stor grad med utetemperaturen å gjøre:) den står nok åpen hele tiden slik at motoren får kjøling fra den ytre kretsen konstant som igjen gjør at den ikke blir eller klarer å holde på driftstemperaturen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er lik, må kjøre en god stund før tempratur måleren går opp fra 0. sjeldent at den går over 90.

Men sånn er den hele året. går ikke saktere opp nå som det er kaldt ute...

Hvis termostaten er gåen, går det ut over tempraturen inni bilen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.