Passat 3bg 1.9tdi. Gul varsellampe. Nå med diagnose. EGR feilkode.

Anbefalte innlegg

I kveld hjem fra jobb kom det opp en gul lampe i dashen..

Fant et bilde av samme varsel:

foto0031n.jpg

Noen som vet hva det kan være?

Bilen gikk akkurat som før, så merket ikke noe forskjell på før og etter den lampa kom.. men liker det ikke :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er motorlampen er anbefalt og ikke kjøre slik! kan gå riktig galt... vist du har vag-com så kan du sjekke hva som er feil.. men møller er også et alternativ;)!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki.. Trodde det ikke var "så farlig" iom den var gul.. Kjørte akkurat ungen til barnehagen og da forsvant lampa.. Men på vei hjem igjen(ca 10min etterpå) så kom den igjen.. Skal kjøre til jobb nå, og bli "spennende" å se om den forsvinner..

Håper jeg får hjelp til en vag-com sjekk asap!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være noen sensorer som ligger å tuller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den kommer og går tenker jeg det er en lambdafeil som går på utslippsverdi eller lignende.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyser når ikke motor har alle eller riktige signaler, omdreiningssignaler, temperatur osv Lampa lyser når motor kjøres i nødprogram, simulerer eksempelvis manglende signaler å kunne kjøre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peila Olja di? min motorlampe lyser på min A4 hvis det er lite Olje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe en i klubben(her i distriktet) kan hjelpe meg med vagcom da jeg ikke har det.. Men på vei hjem i dag forsvant den igjen... Rare greier.. Og bilen går akkurat like bra(som en uchippa 130hk kan gjøre:))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke lambda på denne bilen, så det er det ikke.

Du bør ta en diagnose og ta det der etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått tatt en diagnose..

2 Faults Found:

18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring

P1855 - 35-00 - -

19586 - EGR System: Regulation Range Exceeded

P3130 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 1 1 0 0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått tatt en diagnose..

2 Faults Found:

18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring

P1855 - 35-00 - -

19586 - EGR System: Regulation Range Exceeded

P3130 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 1 1 0 0

18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring - Er bilen chip'et?

19586/P3130/012592 - EGR System: Regulation Range Exceeded

Possible Symptoms:Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Possible Causes :Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) faulty

Exhaust Gas Recirculation (EGR) faulty

Possible Solutions:

Check/Replace Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)

Check Exhaust Gas Recirculation (EGR) faulty

Noe som går tregt på EGR'en / ventilen når det er kaldt ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen er ikke chipet nei..

men egr, kan jeg vel "blokke"? Så jeg slipper den driten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har blindet egren på min. med orginale blinde deksler.ryker mindre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke blende de på min etter hva jeg har skjønt.. kan bare delvis gjøre det..

Men ingen som vet noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville kanskje sett over ventilen som styrer EGR og sett over slager som går inn på denne, evt. tatt av EGR og prøvd å renset denne.. Når det gjelder blending av EGR, så vet jeg ikke da jeg aldri har gjort det, men har sett at noen har lyktes med dette, andre har fårr varsellamper som lyser.. Men tror sannsynligvis at det er EGR'en din som skaper problemene, eller noe i tilknytning til denne.. Forresten, tror jeg har en slik ventil liggende, som styrer EGR'en en plass...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 02 passat gikk det helt problemfritt å blende egr ventilen.

Lagde til en stålplate mellom eksosmanifoilen og røret opp til egr ventilen.

Tok også og blindet vekk vakuumslangen inn på vakuumklokka på toppen av egr ventilen.

Har aldri fått noen feilmeldinger eller feilkoder på dette.

Hvis det mot formodning ikke skulle fungere må egr ventilen jobbe som normalt, men samtidig forlenger du røret som egr-ventilen får eksos igjennom ned i luftfilterboksen. På den måten lurer du systemet.

Da vil motoren få frisk luft når den normalt ville fått eksos, noe som etter mitt hode bare er en fordel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel et skille på avf rundt 2003 hvor du før dette ikke får motorlampe. Koden er ikke farlig å kjøre med, men irriterende å se lampa da. Egr er veldig enkel å skru ut med en lang umbraco. Stanga til stempelet i min var Veeldig igjengrodd så kan fint tenke meg at den får problemer med bevegelsen i de temperaturene vi har nå. Du ser det om du kobler ifra trykkslangen på egr og titter inn. (evt ta et bilde med tlf, litt trangt å få hode nedi der). Rens den godt og prøv igjen.

Det er kun positivt for kjøreopplevelsen å blende egr, så om du vil det er oppskriften over genial. Friskluften du tilfører gir ingen positiv effekt i seg selv men du slipper den fæle varme eksosen. Og du slipper da motorlampen om bilen er en 2004- . I tilleg vil jo varmen ifra manifolden varme opp egr og gi varmere innsugsluft via røret når det sitter der. Ikke veldig utslagsgivende på original bil men negativt på en trimmet en varm sommerdag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.