Batteri som plutselig er helt dødt

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt noen merkelige problemer med batteriet til bilen i det siste..

Etter at bilen hadde stått i ro i 3 timer i helga var bilen plutselig helt død. Så dødt at jeg ikke fikk låst den opp med fjernlåsen engang. Men jeg fikk trilla den igang til slutt, og da ladet den etterpå. Plaget mer ikke noe mer etter den gangen.

.. Før igår, da jeg hadde vært ute og kjørt en times tid og skulle sette fra meg bilen. Skulle låse med fjernlåsen, og da var det HELT dødt. Ikke et eneste lys som lystrer idet jeg vrir om tenninga.

Men igjen fikk jeg trillstarta den.

Noen tips her? Hva kan gjøre at batteriet plutselig er 100% dødt, etter en kjøretur? Batteri som synger på siste verset, en dårlig celle eller to? Noe annet?

Hans Frederik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om batteriet er helt dødt etter en kjøretur så har det vært dårlig fra før av. Hadde samme problemet med min egen bil i forrige uke og en kundebil i går, startet som bare det, og en halvtime etterpå var det helt dødt. Da var spenningen på begge batteriene 6.5V +/-. Nytt batteri, og alt er i orden.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et spørsmål litt utenfor, men er det bare å bytte batteri i en nyere audi som min feks? ser i inst.boka at hvis batteri blir dårlig kontakt verksted.

Må noe resettes slik at verksed er obligatorisk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har batteriovervåknings styreenhet må du på møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 ødelagt celle,og noenogtjue minusgrader er nok problemet trur jeg da men...=op

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytt er handla, monteres i kveld satser jeg på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som skulle lure, så løste dette seg med nytt batteri.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som skulle lure, så løste dette seg med nytt batteri.

Ja no va du flink! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.