Vintern er her - det merkes - problemer oppstår

Anbefalte innlegg

Hei!

Min B7 sliter litt med kulda. Nå er det riktignok den "sommerspylervæsken" som tok knekken på den først - får ikke ut spylervæske via dysene. Spesielt ikke de til lyktene - samtidig så henger den ene lyktespylern seg litt fast på vei inn igjen. Prøvde å spyle over med høytrykk dog jeg ikke kommer til ved lyktene.

Samt kjøre børsteløs gullvask på Statoil for å få opp varmen samt stå i parkeringshus til et kjøpesenter hvor temperaturen er høyere enn ute. Men det løsner litt også blir det like ille igjen - må ikke glemme å nevne at jeg har fylt på en liter med konsentrat for -65 nå.

Har ikke testet etter at jeg prøvde å "tømme" litt av det gamle og fylte på enda 1 liter med - 65

Men jeg frykter at jeg ikke får åpnet disse lyktespylerne uansett - og kjenner ingen med oppvarmet garasje heller.

Ellers et spm til.

Er det normalt at ESP og ASR kicker inn litt "sent" på quattro B7 ? Synes jeg får skli rimelig mye til tider før den slår inn.. Den fungerer jo ganske bra når den først gjør det - bare synes det er litt skummelt at den ikke slår inn før noen ganger. (Spesielt med tanke på fruen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du sklir sakte kan det være litt treg, merker det på min A6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, antar at det er rett og slett er fordi jeg ikke har nok friksjon da.

Merket det mye kjapperen på BMW'n, men der er det bakhjulstrekk igjen - så sikkert der det ligger!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ikke glemme å nevne at jeg har fylt på en liter med konsentrat for -65 nå.

Har ikke testet etter at jeg prøvde å "tømme" litt av det gamle og fylte på enda 1 liter med - 65

Du fylte på rent konsentrat hvis jeg forstår deg rett? Vil tippe at spylervæsken/konsentratet er holdbart til -65 ved korrekt utblanding (altså ikke rent konsentrat lenger). Det er vel heller sjeldent at rent konsentrat er holdbart til -65?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.