Defekte Varmeseter i A6 2004mod (FIXET NÅ;))

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Har akkurat kjøpt en A6 1,8TQ 2004modell. Desverre så har det vist seg at varmelementene i sitteputene på både høyre og venstre side er defekte:confused::confused:

har hørt noen rykter om at de koster 5990.- pr stk hos Møller? pluss 3000.- pr sete i arbeid?

dvs over 18 000.- for og få varme i setene igjen? Noen med erfaring på dette?

grunnen til at det er såpass dyrt er visst at de må bytte hele sitteputa, elementet skal være sydd inn??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg vert deg og måtte ha varmeseter ville jeg sett etter brukte seter hos demonteringsfirmaer, spørs vel hvor vanlig intreøret ditt er eller at en total oppgradering er rimligere.

http://www.nbfbildeler.no/templates/partinfo.aspx?Matrix_Id=1&Brand_Id=1300&Model_Id=1337&Part_Id=3101

interiøret mitt er ganske vanlig, det er lyst grått skinn! Har vært i kontakt mer Martiniussen bil, da de setene på bildet er helt like mine. setene var såpass defekte at de ikke kunne brukes sa han, de skulle fjerne de fra sidene. Men de skulle måle imorgen om varmeelementene er i orden i sitteputene. mulig jeg kan demontere sitteputene og skifte de med de jeg har bare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En salmaker gjør det til en grei pris. Ligger en ut mot Fetsund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En salmaker gjør det til en grei pris. Ligger en ut mot Fetsund.

mulig jeg ikke helt følger med i timen ;) hehe

kjenner til AAs som du tenker på! men mener du og sprette opp og legge inn nye elementer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, han skulle ha 1500kr pr sete sist jeg sjekket for å sette inne nye elementer. Det var kun for jobben såklart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det hørtes ikke ille ut, men dersom elementene til denne bilen kun leveres innsydd i sitteputa, så må jeg få tak i noen andre elementer??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hva som passer eventuelt? eller om jeg bare kan ta sitteputa fra to andre seter dersom varmen er ok.. ? lett og skifte selv? snakket med han på Aas salmaker, og ifølge han så kunne jeg komme ned med sitteputene og eventuelt få lagt inn noen nye varmeelementer. Men hvilke elementer skal jeg eventuelt bruke? de er jo flere elementer i setet? greit og få riktig med tanke på strøm forbruk, belastninger på kabel, kontakter osv.. noen som har gjort en slik jobb?

Nekter og tro at eg er den eneste med slike defekte varmeseter..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka pris på elementene hos møller? Eller bare hørt rykter om prisen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka pris på elementene hos møller? Eller bare hørt rykter om prisen.

Prisen hos møller er 5900.-, har sjekket den.. Men problemer er jo at man ikke får kjøpt bare elementet!

det er nemlig sydd inn i sitteputa! så man får bare kjøpt komplett pute. Men ser ut som om jeg kanskje har fått tak i puter hos en høgger.. er de eventuelt vanskelig og skifte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.