#1 Skrevet Desember 3, 2010 Hei, har ett problem der at det går fryktelig mye trykk kjølesystemet. Minker minimalt med veske. Kjører uten termostat og tempen ligger på rundt 90gr med ei kimmit vifte gående på fullt. Men skrur jeg av toppa på ekspansjonstanken kommer vannet fossende ut. En annen ting er når jeg ikke har toppa på tanken og ruser motoren stiger vannet slik at det bobler ut. For min del hørest det svært ut som enten sprekk i toppen eller toppakningen har gitt seg. Har bare gått å ventet på det etter 25000 smertefrie km:) Har vært slik ei god stund. Kan også sei det slik at får ALDRI tempen under 90gr vist jeg ligger i 80 eller mindre? Den ligger stortsett på 90-95gr. Hva sier folket?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 3, 2010 Hadde akkurat samme problem med min 20vt. Brukte ikke så mye væske. Kom frem til det måtte være enten sprekk i toppen mellom ventiler eller skeiv topp/gåen toppakning etter å ha hørt litt rundt. Solgte dog bilen med denne feilen og vet ikke hva som ble gjort med den. Man får vel ikke svar før man demonterer toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 3, 2010 Hadde akkurat samme problem med min 20vt. Brukte ikke så mye væske. Kom frem til det måtte være enten sprekk i toppen mellom ventiler eller skeiv topp/gåen toppakning etter å ha hørt litt rundt. Solgte dog bilen med denne feilen og vet ikke hva som ble gjort med den. Man får vel ikke svar før man demonterer toppen. Det er det jeg også har konkludert med. Toppen blir tatt av neste uke, så får man håpe at det er pakninga slik man rekker Funäsdalen. Vist toppen er skeiv eller gåen rekker jeg ikke dette. Da må jeg finne meg en ny topp. Da blir den portet og totaloverhalt, vist man ikke finner en som allerede er gjort en del med da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...