Bytte glødeplugger på A6 2,7 TDI

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har en 2006 modell A6 2,7 Tdi Q som har blitt veldig tungstartet i det siste, har bestillt nye glødeplugger for å se om det hjelper.

 

Noen som har byttet glødeplugger på en slik BSG motor? Eventuellt andre grunner til at den kan være tungstartet? Batteriet er nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt beste råd er å ta en diagnose før en bytter en masse med deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det frem på diagnose?

 

I kulden som har vært nå så drar min også 3-4sekunder lenger før den starter om motor er helt kald. Men det er vel normalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min drar vel en ekstra omdreining iforhold til normale temperaturer, men nå er det ikke kaldere enn 10 minus her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det frem på diagnose?

 

I kulden som har vært nå så drar min også 3-4sekunder lenger før den starter om motor er helt kald. Men det er vel normalt.

 

Det vil jeg tro ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer frem på diagnose ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

jeg har en 2006 modell A6 2,7 Tdi Q som har blitt veldig tungstartet i det siste, har bestillt nye glødeplugger for å se om det hjelper.

 

Noen som har byttet glødeplugger på en slik BSG motor? Eventuellt andre grunner til at den kan være tungstartet? Batteriet er nytt.

 

Hva er km.stand. på den da??? Under 5 år og 100.000km, så vil jeg tro du får det på garanti ;) Sjekk med møller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke tatt diagnose enda, har ikke vag-com selv. Men vurderer sterkt å skaffe det. Den har gått 172.000 km. Men har allerede bestillt glødeplugger så får bytte de uansett.

 

Noen som vet om det er mye arbeid, vanskelig å komme til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en time å bytte de, litt kronglete selvsagt. Viste seg at 3 av 6 glødeplugger var helt døde, ikke rart den hadde startproblemer i kulda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.