#1 Skrevet Desember 3, 2010 Skulle hjem i ettermiddag og satt meg som normalt i bilen. Kona gikk i barnehagen for å hente jr mens jeg satt å ventet i bilen. Når de er på vei tilbake skifter plutselig turtallet (så ikke hva som skjedde, men hørtes ut som det sank) så jeg gav litt gass. Da stoppet bilen og etterpå ville den ikke starte.. Tilsynelatende for lite strøm for å dra starteren. Etter å ha fått tak i naf og knotet litt ville bilen til slutt starte med jump-starter en gang (med en stor dose startgass). Da blinket glødelampa (Det har ikke skjedd før, men vi prøvde å starte bilen ørten ganger..) Stoppet bilen for å se om det ville gå an å få startet den igjen men nei da var det stopp.. Ingen sjanse for start. Noen som har noen ide hva det kan være? Er det dieselpumpa som er sliten? Det var liten diesel igjen på tanken, kan dette være problemet? (Snakk om snau kvart tank) Stod parkert litt på skrå med fronten oppover så burde vel helle "riktig vei" ? Noen ideer? Bilen blir parkert hos Audi i helga så håper jeg at jeg får høre noe på mandag men er redd for at de vil flå meg da timeprisen på en A8 er helt uspiselig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 3, 2010 Gåen dynamo iom at det ikke er strøm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 3, 2010 Siden det ikke er strøm, er det mest sannsynlig det Ørjan nevner eller batteriet som er dårlig. Prøv å lad batteriet/mål på det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2010 Batteriet ble ladet opp for 2 dager siden så kan jo selvfølgelig være dynamo som er litt uggen. Men da burde den startet med jump-starteren og det hjalp ikke. Kun når han naf-karen gasset på med mye startgass den gikk rundt, og kun engang. Etter dette ville den ikke starte uansett, selv om det var nok strøm til starteren. Fortsatte og prøve starte til det var fritt for strøm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2010 Lenge siden du byttet diesel filter? Prøvd med kondensfjerner? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2010 Første bud er be dem å ta diagnose. Andre bud er å avtale hvor mye feilsøking de skal gjøre før dere snakkes igjen, så du slipper å møte bilen halvveis demontert, uten at de har funnet feilen og etter adskillige dyre arbeidstimer. Du kjenner til samletråden for denne motortypen, som kan gi deg litt mer kunnskap som kan komme godt med i senere spekulasjoner. BTW så finnes det forbedringspotensiale i overskriften på tråden din. Hva med "Turtallsendring, motor stoppet, ville ikke starte- A8 2,5tdi V6" ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 3, 2010 Første jeg tenkte på var pumpe i diesel tanken. Har vert en god del a8 med bensinmotor der en plutselig ikke får drivstoff når tanken er under 1/4dels tank. Vet ikke om dette gjelder diesel også. Min a8 har "tom" tank på 3/4 dels tank men har desverre ikke rukket å se på det ennå. Skal visst vere problemer med en pakning i forbindelse med pumpen som står i tanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 6, 2010 Bjørn-Ove; du traff blink. Dieselpumpa i tanken som var gåen. 10 000 kr i nye påkost på denne bilen.. Har blitt dyrt bekjentskap etterhvert.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...