#1 Skrevet Desember 3, 2010 Opplever en del risting i bilen fra 60km/t og oppover. men når jeg bremser, rister det noe helt forferdelig i hele bilen. Det har nylig vært bytter bremser på alle hjul, men hadde samme problem før de ble byttet. Jeg tror heller ikke at det har noe med avbalansering av hjul å gjøre. Noen forslag til hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 3, 2010 er skivene skrud fast med den sett skuen? visst ikke kan det være att den er brukket å att den ligger mot skivene å ikke i det skru hullet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 3, 2010 er skivene skrud fast med den sett skuen? visst ikke kan det være att den er brukket å att den ligger mot skivene å ikke i det skru hullet.. Er ikke sikker... var ikke meg som byttet bremsene, men skal sjekke opp i det Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2010 Er ikke slik skrue på slik type bil, så det kan det ikke være 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2010 Er ikke slik skrue på slik type bil, så det kan det ikke være Hmmm... Bakakslingen som har fått seg en smell kansje? Bilen er strengt tatt litt for lav til de veiene jeg kjører på... har subbet en del 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2010 Hmmm... Bakakslingen som har fått seg en smell kansje? Bilen er strengt tatt litt for lav til de veiene jeg kjører på... har subbet en del Du kan jo få tatt en hjulstillingskontroll. Der kan de se om bilen er skeiv, ikke bare lese av hjulvinkler:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 3, 2010 Er ikke slik skrue på slik type bil, så det kan det ikke være å jo det er det:)har samme bil selv så, knakk min å da ble det risting da den tappen som ble igjen ikke kom i hullet,slipte den bort etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 3, 2010 Du kan jo få tatt en hjulstillingskontroll. Der kan de se om bilen er skeiv, ikke bare lese av hjulvinkler:) Hjulstillingen er fin ikke lenge siden det ble sjekket. Har ikke dunket borti noe etterpå heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 3, 2010 å jo det er det:)har samme bil selv så, knakk min å da ble det risting da den tappen som ble igjen ikke kom i hullet,slipte den bort etterpå Samme type risting som jeg beskrev? litt risting når man "cruiser" og jævlig risting når man bremser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 3, 2010 å jo det er det:)har samme bil selv så, knakk min å da ble det risting da den tappen som ble igjen ikke kom i hullet,slipte den bort etterpå Javel, vis meg hvor skruen er, eller hvor den satt: Har skiftet en del slike bremser opp gjennom åra og kan ikke huske at det er slik skrue på Passat 3b,3bg eller Audier...enten så har jeg alzeymer eller så har du rett. Er heller ikke avbildet i Etka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 4, 2010 (endret) Javel, vis meg hvor skruen er, eller hvor den satt:Har skiftet en del slike bremser opp gjennom åra og kan ikke huske at det er slik skrue på Passat 3b,3bg eller Audier...enten så har jeg alzeymer eller så har du rett. Er heller ikke avbildet i Etka. som jeg sa over så har jeg slipt den skruen bort,men du ser hullet der skruen skal være på skiven.. det var ikke slikt hull på de nye skivene men orginal skivene var det det..du ser hullet til sett skruen nede i hjørnet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 4, 2010 Samme type risting som jeg beskrev? litt risting når man "cruiser" og jævlig risting når man bremser? ja samme,men det kan jo være noe annet hos deg da,siden bilen din subber å..det gjor ikke min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 4, 2010 Har du sjekket yttre drivledd? Min 3b ristet noe jævlig da yttre drivledd var gåen.. Var mye slakk i denne og bilen var ikke kjørbar akkurat.. Hadde ikke noe lyder fra drivledd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 5, 2010 Har du sjekket yttre drivledd? Min 3b ristet noe jævlig da yttre drivledd var gåen.. Var mye slakk i denne og bilen var ikke kjørbar akkurat.. Hadde ikke noe lyder fra drivledd.. Drivledd og drivknuter er under 2 år gammelt, så det burde ikke være det heller. Bilen har nettopp vært på EU kontroll, og de sa ingenting annet enn at bremsene måtte byttes, og det har blitt gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...