ABS tull etter skifte av drivknute.

Anbefalte innlegg

Heisann..

Skiftet drivknute på min audi a4 1997 i går.. men nåralt var på plass og jeg startet bilen så begynte abs lyset og lyse.. noen ideer på hva som kan være galt?

er det forsjellige drivknuter med eller uten abs?

håper på svar..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du har kommet borti sensoren slik at kontakten ikke sitter helt fast. Ta av hjulet og sjekk at alt sitter der det skal, og at det sitter fast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke uvanlig at avstanden mellom sensor og ring blir for stor etter sånnt arbeid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for tips.. jeg sjekket ledningen så bra ud og sensoren trykte jeg inn uten at det ble løst.. men så tok jeg den ut og rengjorde den og satt den inn så var det fikst.. vet ikke hva det var eller noe. men problemet er løst.. får vertfall ikke opp noe på hverken vagcommen eller på instrumentet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det og montere en abs sensor? bare å putte den i hullet og koble den til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det og montere en abs sensor? bare å putte den i hullet og koble den til?

I teorien bare å trekek den gamle rett ut og putte den nye inn. Trekkes deretter ørlittegtrann ut igjen så den ikke skraper inntil.

Problemet er at de fester seg og klipsen som skaper friksjon i hullet kniper de gamle helt fast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.