#1 Skrevet Desember 4, 2010 Audi A4 1.8TS Q 98.mod Kjørt ca 14000km før taggene på reg.reimen gikk til !!!!!, ser ut som det ikke har hent noe med motoren. Reg.reimen er kjøpt i USA. Kan det ha noe med kulden å gjøre ? Noen som har vært borti dette før ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 4, 2010 Bilder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 4, 2010 (endret) Har kun vært ute for at tennene på reima (ved veiv) var vekk etter at vannpumpa hadde kilt seg (2.4 V6). På den annen side kjøper jeg ALDRI annet enn Contitech registerreim/original. Koster ikke stort for original reim, men det koster fort mye om den ikke holder mål Du bør ta en kompresjonstest Under er 'litt' av resultatet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 4, 2010 Siden du har en 1.8T. Så kan det fort hende du har flaks og at ventilene er hele. Og ja, noen regreimer er av dårlig kvalitet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 5, 2010 Nydelig ventil-bukett der, Hermann 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 5, 2010 På den annen side kjøper jeg ALDRI annet enn Contitech registerreim/original. Gates reimer f.eks er vel neppe noe særlig dårligere enn Contitech vil jeg tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 5, 2010 Hvor mye stramma du reima når du satt i ny da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 5, 2010 contitech er ikke noe bedre enn settene til f.eks SKF o.s.v som mekonomen/meca selger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 5, 2010 Mest sansynlig feilmontering når reima ryker etter så kort tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 5, 2010 Mest sansynlig feilmontering når reima ryker etter så kort tid. Mener jeg gjore det riktig, hva kan man gjøre feil. Brukte verktøyet å sjekket hvor stramt reima var. Ser ut som toppen er ok..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 5, 2010 Hvis tenner på reim er slitte er det vanligvis for stram reim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 5, 2010 Har kun vært ute for at tennene på reima (ved veiv) var vekk etter at vannpumpa hadde kilt seg (2.4 V6). På den annen side kjøper jeg ALDRI annet enn Contitech registerreim/original. Koster ikke stort for original reim, men det koster fort mye om den ikke holder mål Du bør ta en kompresjonstest Under er 'litt' av resultatet... Min gikk på samme sted, ved veiven. Ikke noe tenner igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 5, 2010 Hvis tenner på reim er slitte er det vanligvis for stram reim. Du er innpå noe der, la merke til at strameren sto på fullt. Fikk ikke trykket den ned, sto fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 6, 2010 (endret) contitech er ikke noe bedre enn settene til f.eks SKF o.s.v som mekonomen/meca selger Jeg har IKKE antydet noe i den retning heller, sa bare hva JEG brukte! Går også ut ifra at du har dokumentasjon som underbygger din påstand SKF-settene inneholdt Gates-reim sist jeg sjekket, og ja, de fungerer utmerket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 6, 2010 Gates produserer også reimer som blir solgt som org.del fra Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 7, 2010 Skal bytte toppakning på en 93` 80 2.6 V6, er det noe poeng å bytte registerreim, den skal ha godt 190 000km. er det ellers noe som en skal passe seg spesielt for? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 7, 2010 skal bytte toppakning på en 93`80 2.6 V6, er det noe poeng å bytte ut registereima, den skal ha godt 190 000km. er det ellers noe annet en må passe seg for? Om reima har gått 190000 km så er det jammen på tide du bytter den! Bytt løpehjul og vannpumpe i samme slengen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 7, 2010 hvordan er det med strammehjule, blir det ofte slitt slik at det blir vanskelig å stramme? ser at mekonomen har en reim til 800, tror du den er dum å bruke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 7, 2010 (endret) hvordan er det med strammehjule, blir det ofte slitt slik at det blir vanskelig å stramme? ser at mekonomen har en reim til 800, tror du den er dum å bruke? Slitasjeproblemet ligger ikke i at det blir vanskelig å stramme, men lageret blir slitt og kan i verste fall skjære seg. Havarert lager er det siste du vil ha når resultatet kan bli som på bildet over Jeg bytter alltid løpehjul/strammehjul (og vannpumpe om den er drevet av registerreima) når jeg skifter registerreim. På din motor har du både strammehjul og venderulle, skift begge Reima de har på Mekonomen duger den såfremt den er av anerkjent merke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 7, 2010 veit du om noen rep. bøker til den V6 motoren, eller en internettside med noe lignende, det er veldig greit å ha om en støter på noen problemer;) ellers takk for hjelpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 7, 2010 (endret) Det kan jo være greit å tilføye at man må ha spesialverktøy for å holde kamakselene i rett posisjon ved montering og tilstramming av ny reim:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 7, 2010 hvor kan enn få kjøpt det? pris? Nærmer det seg at det ikke blir mye dyrere å gjøre dette på et verksted om en ikke har noe utstyr fra før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 7, 2010 Låne på møller verksted eller lage seg egen går også ann. Ligger tegninger på nettet. Til og med her inne tror jeg, hvis du søker litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 7, 2010 Fant en tråd med noen bilder http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=880135post880135 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 8, 2010 Tror de har verktøy til det der på biltema 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...