Nesten ny Reg.reim røk i taggene.

Anbefalte innlegg

Audi A4 1.8TS Q 98.mod

Kjørt ca 14000km før taggene på reg.reimen gikk til !!!!!: mad :, ser ut som det ikke har hent noe med motoren.

Reg.reimen er kjøpt i USA.

Kan det ha noe med kulden å gjøre ?

Noen som har vært borti dette før ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun vært ute for at tennene på reima (ved veiv) var vekk etter at vannpumpa hadde kilt seg (2.4 V6). På den annen side kjøper jeg ALDRI annet enn Contitech registerreim/original. Koster ikke stort for original reim, men det koster fort mye om den ikke holder mål :)

 

Du bør ta en kompresjonstest ;)

 

Under er 'litt' av resultatet...

VentilerAGAV6.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du har en 1.8T. Så kan det fort hende du har flaks og at ventilene er hele.

Og ja, noen regreimer er av dårlig kvalitet : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig ventil-bukett der, Hermann :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den annen side kjøper jeg ALDRI annet enn Contitech registerreim/original.

 

Gates reimer f.eks er vel neppe noe særlig dårligere enn Contitech vil jeg tro ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye stramma du reima når du satt i ny da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

contitech er ikke noe bedre enn settene til f.eks SKF o.s.v som mekonomen/meca selger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sansynlig feilmontering når reima ryker etter så kort tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sansynlig feilmontering når reima ryker etter så kort tid.

 

Mener jeg gjore det riktig, hva kan man gjøre feil. Brukte verktøyet å sjekket hvor stramt reima var.

Ser ut som toppen er ok.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis tenner på reim er slitte er det vanligvis for stram reim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun vært ute for at tennene på reima (ved veiv) var vekk etter at vannpumpa hadde kilt seg (2.4 V6). På den annen side kjøper jeg ALDRI annet enn Contitech registerreim/original. Koster ikke stort for original reim, men det koster fort mye om den ikke holder mål :)

 

Du bør ta en kompresjonstest ;)

 

Under er 'litt' av resultatet...

VentilerAGAV6.jpg

 

Min gikk på samme sted, ved veiven. Ikke noe tenner igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis tenner på reim er slitte er det vanligvis for stram reim.

 

Du er innpå noe der, la merke til at strameren sto på fullt. Fikk ikke trykket den ned, sto fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

contitech er ikke noe bedre enn settene til f.eks SKF o.s.v som mekonomen/meca selger

Jeg har IKKE antydet noe i den retning heller, sa bare hva JEG brukte! Går også ut ifra at du har dokumentasjon som underbygger din påstand ;) SKF-settene inneholdt Gates-reim sist jeg sjekket, og ja, de fungerer utmerket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gates produserer også reimer som blir solgt som org.del fra Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bytte toppakning på en 93` 80 2.6 V6, er det noe poeng å bytte registerreim, den skal ha godt 190 000km. er det ellers noe som en skal passe seg spesielt for?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bytte toppakning på en 93`80 2.6 V6, er det noe poeng å bytte ut registereima, den skal ha godt 190 000km. er det ellers noe annet en må passe seg for?

 

Om reima har gått 190000 km så er det jammen på tide du bytter den!

Bytt løpehjul og vannpumpe i samme slengen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det med strammehjule, blir det ofte slitt slik at det blir vanskelig å stramme? ser at mekonomen har en reim til 800, tror du den er dum å bruke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det med strammehjule, blir det ofte slitt slik at det blir vanskelig å stramme? ser at mekonomen har en reim til 800, tror du den er dum å bruke?

 

Slitasjeproblemet ligger ikke i at det blir vanskelig å stramme, men lageret blir slitt og kan i verste fall skjære seg. Havarert lager er det siste du vil ha når resultatet kan bli som på bildet over ;) Jeg bytter alltid løpehjul/strammehjul (og vannpumpe om den er drevet av registerreima) når jeg skifter registerreim.

På din motor har du både strammehjul og venderulle, skift begge ;)

Reima de har på Mekonomen duger den såfremt den er av anerkjent merke.

 

11.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veit du om noen rep. bøker til den V6 motoren, eller en internettside med noe lignende, det er veldig greit å ha om en støter på noen problemer;) ellers takk for hjelpa :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo være greit å tilføye at man må ha spesialverktøy for å holde kamakselene i rett posisjon ved montering og tilstramming av ny reim:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor kan enn få kjøpt det? pris? Nærmer det seg at det ikke blir mye dyrere å gjøre dette på et verksted om en ikke har noe utstyr fra før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låne på møller verksted eller lage seg egen går også ann.

Ligger tegninger på nettet. Til og med her inne tror jeg, hvis du søker litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror de har verktøy til det der på biltema

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.