Anbefalte innlegg

http://www.vvme.com har billige kit ihvertfall, 300kr, bare husk å be dem skru ned verdien til 200 så du slipper gjennom tollen gratis :)

 

Har gått opp til 1000 eller 2000kr nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjell på hva som er lov og hva som praktiseres også kanskje. :)

 

Mener at den automatiske lyktejusteringa kun justerer høyden på linsa. Det ekstra fjernlyset i reflektor står nok i samme posisjon hele tiden. Men igjen, det spiller ingen rolle. Du skal ikke ha på fjernlys når du møter biler som kan bli blendet uansett.

 

Det er nok ikke lovlig, men det bør gå helt fint allikevel.

 

Den justerer hele lampa.. Hvordan tror du det blir om den kun justerer ned nærlyset når du har fullasta bil, og du skrur på fjærnlys midt på natta.. Lyser rett til himmels da..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den justerer hele lampa.. Hvordan tror du det blir om den kun justerer ned nærlyset når du har fullasta bil, og du skrur på fjærnlys midt på natta.. Lyser rett til himmels da..;)

 

Mye mulig. Har ikke sett inni en B6-lampe før. Men den vil jo uansett ha bixenon som er justert lavt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gått opp til 1000 eller 2000kr nå..

 

Sikker?

 

Varer under 200 kroner er toll- og avgiftsfrie

Kjøper du varer på nett som til sammen koster under 200 kroner, slipper du å betale toll og avgifter. Frakt for varen kan komme i tillegg. 200-kronersgrensen regnes på fortollingstidspunket etter Tollvesenets omregningskurser.

 

Kjøper du for eksempel en DVD til 199 kroner og det koster 40 kroner i porto, trenger du ikke betale toll og avgifter for DVD-en.

 

Varer fra 200 kroner må fortolles

Varer kjøpt på nett som til sammen koster fra og med 200 kroner må fortolles.

 

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=118784&epslanguage=NO#kostnad

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tollgrensa er fortsatt på 200kr inkl. frakten.

Altså om varen koster 100kr og frakten 150 så må du betale 25% på 250kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tollgrensa er fortsatt på 200kr inkl. frakten.

Altså om varen koster 100kr og frakten 150 så må du betale 25% på 250kr.

 

?

Kjøper du for eksempel en DVD til 199 kroner og det koster 40 kroner i porto, trenger du ikke betale toll og avgifter for DVD-en.

 

Frakt er ikke med som jeg forstår det : klø :

 

Har aldri hatt det problemet ihvertfall, ber om å bli nedskrevet til 32$

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

?

Kjøper du for eksempel en DVD til 199 kroner og det koster 40 kroner i porto, trenger du ikke betale toll og avgifter for DVD-en.

 

Frakt er ikke med som jeg forstår det : klø :

 

Har aldri hatt det problemet ihvertfall, ber om å bli nedskrevet til 32$

 

Om det er riktig eller ikke vet jeg ikke, men de har tatt moms av kjøps pris for vare + fraktpris av meg ivertfall, dvs, vare til 150kr og frakt til 60 kr-> moms plus gebyr på 200kr, da er det ikke alltid det var så billig som man trodde:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bommet litt, skal innrømme det.

 

Korrekte blir:

Hvis varen koster over 200kr så får du også 25% på frakten, altså pris på vare + pris på frakt x 25%

 

Mens man skal slippe unna hvis varen koster under 200kr, selv om jeg har opplevd det motsatte før. Kommer kanskje litt på hvilken speditør som brukes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bommet litt, skal innrømme det.

 

Korrekte blir:

Hvis varen koster over 200kr så får du også 25% på frakten, altså pris på vare + pris på frakt x 25%

 

Mens man skal slippe unna hvis varen koster under 200kr, selv om jeg har opplevd det motsatte før. Kommer kanskje litt på hvilken speditør som brukes.

 

Nå er jeg enig igjen. Merkelig i grunn at det er avgiftsfritt til 199kr men passerer det beløpet kommer momsen av totalbeløpet (+toll visst det ikke er en bok)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at om det blir sendt som gave så er grensa 1.000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg enig igjen. Merkelig i grunn at det er avgiftsfritt til 199kr men passerer det beløpet kommer momsen av totalbeløpet (+toll visst det ikke er en bok)

Er ikke helt logisk det systemet der. Samme med grensen som er så latterlig lav som 200kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva sokklen på tåkelyset er??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva sokklen på tåkelyset er??

H11 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.