Hvor sitter kontrollboksen til sentrallåsen på 92 audi 80 sedan?

Anbefalte innlegg

Hvor sitter kontrollboksen / styreenheten til sentrallåsen på 92 audi 80 sedan quattro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kofferten, inntil høyre skjerm ballet rundt i skumplast?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den sitter vel i koffertrommet på B4 sedan, ihvertfall på fwd, så da gjør den vel det på quattro også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gull, da er det ut og lete :D

Ligger det fast 12v der også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært ute på jakt...

Jeg fant pumpa, men ikke noe styreenhet der...

Kan styreenheten være integrert i pumpa? (var hvertfall mye elektronikk inne i den...)

Om noen har el skjema, så legg det gjerne ut her ;)

Legger ved bilde av pumpa.

sentrallas_nett.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt sitter inni pumpa. Er bare en "endevender" som snur pumpa slik at den suger og trykker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vet ikke hvem leder som styrer pumpa?

Skal innpå med en fjernstyring til sentrallåsen serru...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den sitter vel i koffertrommet på B4 sedan, ihvertfall på fwd, så da gjør den vel det på quattro også.

Selvsagt, var styreenheten til ABS'en jeg tenkte på ;)

Du vet ikke hvem leder som styrer pumpa?

Skal innpå med en fjernstyring til sentrallåsen serru...

Dørlåsene gir ut pluss eller minus alt etter hvilken vei man vrir nøkkelen. Om du skal montere fjernstyrt sentrallås/alarm så må den takle pluss- og minussignal til vakumpumpe, ellers vil det ikke fungere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dørlåsene gir ut pluss eller minus alt etter hvilken vei man vrir nøkkelen. Om du skal montere fjernstyrt sentrallås/alarm så må den takle pluss- og minussignal til vakumpumpe, ellers vil det ikke fungere.

Alternativt, så kan du koble ut nøkkelfunksjon på passasjer siden, og koble inn fjernstyringa over samme kontaktene. Da mener jeg styringa, låsing av døra går jo likevel via vakumpumpa/sentrallåspumpa. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativt, så kan du koble ut nøkkelfunksjon på passasjer siden, og koble inn fjernstyringa over samme kontaktene. Da mener jeg styringa, låsing av døra går jo likevel via vakumpumpa/sentrallåspumpa. :)

Ja, men fortsatt må fjernstyringen til sentrallåsen kunne levere både pluss og minus for å låse opp og igjen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle de fjernstyringene jeg har koblet har vært bare potensialfrie reléer, dvs. at den kan levere akkurat det du selv mater inn på andre siden av relékontakten! :)

Har kobla opp slike uorginale styringer på både chevy, VAG og noen japser, mye universalt innen slike greier ser det ut som..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men fortsatt må fjernstyringen til sentrallåsen kunne levere både pluss og minus for å låse opp og igjen ;)

Helt riktig:) Hos meg har løste det seg lett, da det var to relèer i fjernstyringsboksen. Når en trykker på enten låse opp eller igjen, så ligger releèt inne i et sekund - Med da enten jord, eller 12V, avhengig av hvem knapp som blir betjent. Mens normalt sett ligger ingen av delene inne - akkurat som nøkkellåsen når den står i midtstilling:)

Som Mats nevner - potensialfrie releèr er fint :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo forsåvidt det denne er også...

Men det hadde jo vært kjekt og kunne bruke nøkkelen til og betjene sentrallåsen med om fjernkontrollen ikke virker også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo forsåvidt det denne er også...

Men det hadde jo vært kjekt og kunne bruke nøkkelen til og betjene sentrallåsen med om fjernkontrollen ikke virker også...

Det går jo det.

Hos meg så fungerte ikke sentrallåsen fra passasjersiden (sikkert noe med kontaktene i døra), så jeg kobla fjernstyringa inn på den isteden.

Sentrallåsen fungerer forsatt fra førersiden.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sentrallåsen fungerer ikke på pasasjersiden hos meg heller, men den gir riktig signal til sentrallåspumpa...

litt rart det der...

Jeg får forske litt på den boksen og se om jeg får den til og virke som den skal etterhvert...

Blir litt lei når slikt ikke virker som forventet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.