#1 Skrevet Desember 5, 2010 Heisann, Ja, som overskriften sier, jeg har endel problemer med dugg på bakre rutene mine, og noen ganger endel på frontrutene mine. Vifte og alt funker som det skal, alt av lister sitter som de skal. Så derfor lurer jeg på, noen som har hatt det samme problemet? Kan det være coupefilteret? Husker jeg hadde litt problemer med det i fjor også, men ikke på langtnær så mye som i år?! Var litt sånn i høst også, men da var det pga et tørklehåndkle som lå baki , bløtt. Så, forslag til hva det kunne være? På forhånd takk, /Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 5, 2010 Et dårlig kupefilter vil ha negativ effekt på dugg på vinduene. Regner også med at du ikke har varmeapparatet på resirkulering, dette vil også gjøre at det dugger på vinduene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 5, 2010 Kjennsgjerning på golf IV å Bora desverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 5, 2010 Hm, skal prøve å bytte cupefilter i morgen, så får vi se Er så sykt irriterende å aldri kunne se ut omtrent -.- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 5, 2010 plages med dette på passaten å,men kunn når hele gjengen er ute å kjører... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 5, 2010 Har hatt en del av det selv. Det blir fort sånn når man drar inn snø osv. Mye fuktighet i bilen som man aldri får tørka skikkelig opp ved kjøring. Selv har jeg en liten billig kupèvarmer-vifte fra biltema med ledning gjennom vindu(da får man ut-lufting også), stående på innimellom hele natta for å tørke opp litt. Det hjelper godt om man har tilgang til strøm der bilen står. Har knapt nok hatt dugg i bilen etter jeg begynte med dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 6, 2010 I tillegg til det andre som er nevnt her så hjelper det mye å ha rene vinduer, altså innvendig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 6, 2010 skal ta å vaske å skifte filtret idag,har kupevarmer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 6, 2010 Har noe antidugg middel som du kan få prøve Morten. Fra Nanolotus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 6, 2010 Kjennsgjerning på golf IV å Bora desverre. Og hvordan fikser man det? Har ikke det problemet på Golfen etter jeg byttet pollenfilter og vasket rutene GODT endel ganger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 6, 2010 Har noe antidugg middel som du kan få prøve Morten. Fra Nanolotus. Nanolotus sitt funker knall,bruker dette på Impreza`n nå innv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 6, 2010 Tipper du har en del fuktighet i golvet som begynner å avdampe når du får varme i bilen, Legg aviser i bilen og sett på varme over natten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 6, 2010 Fått byttet cupéfilter , støvsugd, rengjort ruter og bil innv. og brukt antidugg fra biltema, virker som det ble mye bedre på turen hjem, skal kjøre den ordentlig varm i kveld, så får jeg se om det ble ordnings:) Vil si vifta mi blååååser mye bedre etter jeg fikk i nytt filter, sier kanskje litt om det som satt der Det var svart, å tror ikke det ble byttet av forrige eier heller, så det trengtes Takker for alle råd foreløpig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 7, 2010 Øk viftehastighet, kjør manuell dirigering av luftstrøm (kan og unngå beinvarme for å redusere dugg på kortere turer), filteret har mye å si, kjør med "eco" instilling, la bilen stå med to dører på gløtt (hvis du har garasje). Da får den varme og fuktige lufta dampe ut av bilen; og ikke legge seg i bilen. Og aviser for den værste snøen er lurt, og selvfølgelig rene vinduer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 11, 2010 Problemet ser ut til å være ute av verden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 11, 2010 jeg hadde dette problemet på a4n helt til jeg fant løsningen, byttet kupefilteret og hadde kun på varmen ned på fotene på langturer, å opp på vinduet på korte turer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...