#1 Skrevet Desember 6, 2010 (endret) Var en tur på fjellet på lørdagen for å stå på "ski", det blei en kort tur ettersom forholdene var dårlige i bakkene: mad : Så startet problemene når vi halveis hjemme, da sluttet CD`spilleren plutselig å virke, ABS og oljelyset begynte å blinke, turtelleren sluttet og virke. Etter dette stoppet den helt, og når eg prøvde og starte så det bare klikk og når eg sluttet og vri om nøkelen gikk venstre bakrute ned av seg sjøl: klø :. Vi fikk trillet den ned resten av bakken som hadde bra stigning, gjennom tunellen og ned til første kryss. Ringte straks pappa for å få han til og hente den på henger (ca. 1 1/2 time hjemmefra) Mens eg snakte med fadern tuttlet broren med sikringer og releer, og plutselig var det strøm igjen:tilber: Bilen startet og vi kjørte problemfritt hjem igjen. I går kveld var eg og fylte bensin og da begynte den og tulle igjen:shf: Har byttet dynamo og sjekket sikringer i dag, men fortsatt samme problemet.. Ladelyset i instrumentet lyser heile tiden også. Når eg kobler et batteri på den med startkabler går den helt normalt, med ein gong eg tar av dette stopper den tvært, så det er ikkje tvil om at den ikkje får strøm fra dynamoen!? Siden sidevinduet bak går ned av seg sjøl, virker den som det er jordingsfeil eller noe sånt: rolleyes ? Er det noe rele for dynamoen eg kan prøve og bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2010 Er ikkje knekk på ledningen i den døra vindusheisen fuska i då? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2010 Er godt mulig det, har sjekket den døra litt i dag, men begynner å lure på om den dynamoen er fuckt også. Skal overhale den orginale og se ka så sjer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2010 Hjæælp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 23, 2010 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 23, 2010 Se øve ledningane så går fra dynamoen, om det er skikkeligt kontakt på jordinga, og plussen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 24, 2010 Ja, har bytta dynamoen og fulgt dei ledningane.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 24, 2010 Spennings regulatoren da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 24, 2010 Den e heilt ny, nettopp kjøpt den på meca.. Kan vell være jording til motoren, den stoppa jo ikkje momentant. fjuska jo eindel før den sluttet heilt å lada..!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 25, 2010 har du målt lading på dynamo og sammenlignet med lading over batteri ? på min hadde strømkablem røki av under innsuget mot girkassa = 0 lading ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 25, 2010 Er 0 volt når eg måler på dynamoen også, har fulgt den kabelen mener eg ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 31, 2010 Står fortsatt:shf: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 1, 2011 Lyser ladelyset når bilen går uten lading? Om ikke er nok pæren gåen. Da lader ikke bilen. Dynamoen trenger en positiv puls for å starte å lade. Pæren en en del av den kretsen, og ryker den er kretsen brutt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 1, 2011 Ville sjekket sluttstykke på tenningslåsen også. Er slitasje-del. Er dette gåent, kan det skje mye rart. Sikkert ikke dette som er problemet, men KAN være greit å sjekke det ut. Grunnen til at jeg nevner dette: Mens eg snakte med fadern tuttlet broren med sikringer og releer, og plutselig var det strøm igjenBilen startet og vi kjørte problemfritt hjem igjen. Tyder jo på at du har/hadde strøm på batteri + at lading virker/virket? Hvis jeg fårstår deg rett? At du fikk start og kjørte i 1,5 time etterpå? Isåfall høres det ut som at noe "detter ut" pga dårlig kontakt el.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 2, 2011 Lyser ladelyset når bilen går uten lading? Om ikke er nok pæren gåen. Da lader ikke bilen. Dynamoen trenger en positiv puls for å starte å lade. Pæren en en del av den kretsen, og ryker den er kretsen brutt. Ladelyset lyser ja. takk for nyttig info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 2, 2011 Ville sjekket sluttstykke på tenningslåsen også. Er slitasje-del. Er dette gåent, kan det skje mye rart. Sikkert ikke dette som er problemet, men KAN være greit å sjekke det ut. Grunnen til at jeg nevner dette: Tyder jo på at du har/hadde strøm på batteri + at lading virker/virket? Hvis jeg fårstår deg rett? At du fikk start og kjørte i 1,5 time etterpå? Isåfall høres det ut som at noe "detter ut" pga dårlig kontakt el.l. Ja du seier noe der, kjørte mer enn 1,5 time etter at bilen startet igjen, og når den stoppet siste gangen fikk eg start på den flere ganger før den stoppet helt.. Skal få sjekket det der til uka:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 2, 2011 At dynamoen er gåen har jeg liten tro på. Tipper dårlig kontakt en plass jeg. Husk på at det meste av strøm til instrumenter, lys osv går gjennom det sluttstykke på tenningslåsen. Er jo en enkel sak å sjekke. Ta av deksler rundt ratt-stamme og ta av stikket på sluttstykke. Lag deg noen ledningsbiter med kabelsko som passer i stikket og "tyv-koble". Har du startsperre, må du ha nøkkel i tenningslås (for å deaktivere). Men vil annbefale deg å bytte uansett. Som sagt, dette er en slitasjedel. Mener å huske at det koster 3-400,-. Litt mas å bytte, men med rett verktøy går det helt fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 2, 2011 Nei, de trur ikkje eg heller fordi den har eg satt i er eg 99,9% sikker på at virker. Skal sjekke de der du, brodern har tenningslås liggende også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 2, 2011 Er 0 volt når eg måler på dynamoen også, har fulgt den kabelen mener eg ja.. Da er det ledningsbrudd, der skal hvertfall være batterispenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 3, 2011 Da er det ledningsbrudd, der skal hvertfall være batterispenning Ja det kan hende det, men om tenningslåsen er utslitt eller har dårlig kontakt får ikkje dynamoen noe signal om å lade.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 5, 2011 Har bytta tenningslåsen også, var ikkje den: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 5, 2011 Har bytta tenningslåsen også, var ikkje den: bh : Innkludert det sluttstykke også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 5, 2011 Ja, koblet bare av den gamle og koblet på en brodern har liggende. (Komplett lås.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 6, 2011 Okay. Da er det vel bare å begynne å feilsøke da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 6, 2011 Har køddet med dritten i dag også, fått hevet ut dynamoen igjen og skal få et firma til å sjekke om den lader i morgen..kan ikkje forstå at den skal være fuckt også Kjekt å ikkje ha mulighet til kjøra, når eg nettopp har fått lappen:shf: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...