2.0T Bruker lang tid på å bli varm

Anbefalte innlegg

Sliter med at min Golf V GTI bruker lang tid på å bli varm, og når den endelig blir varm kan tempen synke ned kraftig igjen.

Håper dette er termostaten, men kan det være noe annet?

Bilen er også importert fra tyskland, og så vidt jeg har forstått bruker de termostater som er beregnet for varmere klima der, kan dette være problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vere tempsensoren på motoren som er litt slitt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det i bakker temperaturen går ned ? og ellers ok ? Min oppfører slik at temp er rundt 90 konstant,men i bakker så synker den til rundt 70. 2.0T er visst sånn har jeg fått beskjed om.

Er du i tvil så anbefaler jeg en diagnose,sjekk av føler/termostat.Håper høre hva du finner ut av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått byttet termostat på min, da møller mente den var gåen. (dette kostet meg 3000kr!!) Var veldig kronglete å komme til så jeg satt bilen hos skien bil for å få byttet den. Men bilen blir fortsatt ikke varm når det er under -5. ligger og vaker rundt 70grader og synker enda mer når jeg kjører i nedoverbakker.

Forbaska irriterendes dette.

 

Tror papplate i grillen blir neste...

 

Men det er tydelig at flere i grenland sliter med dette :P

http://www.tv2underholdning.no/broom/hjelp-bilen-min-blir-ikke-varm-3392072.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jo klare holde ca 90 grader uansett,men jeg vet at disse motorene skal bruke minst mulig bensin så når man kjører ned bakker forbruker ikke motor noe særlig energi siden man ikke gir gass,derfor faller temp rundt 70 G i bakker.Rart din sjelden kommer opp i normal temp på flat vei.De har vel tatt diagnose og sjekket at ingen feilmeldinger ligge inne ? Er jo følere også som styrer dette!

 

Har du prøvd kjøre med litt høyere turtall ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplever selv lav driftstemperatur på min A3 2.0tq. Har sett motortemp synke til 50 grader, og ligge rundt 70 på langkjøring (riktignok i minus 25-30). Dersom driftstemp når 90 grader så holder den seg imidlertid stort sett der. Det er forøvrig alltid godt med varmluft i vifteanlegget, så motoren er jo varm?

 

Nå har jeg kjøpt ny termostat. Noen som har en guide for skifte av denne på 2.0 tfsi A3 Sportback? Anbefalt framgangsmåte? Gjerne i litt detaljert rekkefølge for dummies som meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan i alle fall nevne jeg ikke har dette problemet på min Scirocco med samme motor ( Norsk solgt..)

Bruker vel litt tid på å bli varm på E6 kjøring, men ellers ganske fort ved vanlig kjøring.

 

Når den kommer opp på 90 grader blir den der i alle fall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.