Passer S4 servopumpe på typ85 og kan man blokkere utgang til "bombe"?

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Skal sette inn ei servopumpe fra AAN S4 og koble den til det originale typ85 servopplegget.

 

Det jeg lurer på er:

 

Denne pumpa har en ekstra utgang, den som går til den såkallte bomba, den har jo ikke jeg.

Kan jeg bare blokke hele utgangen fra pumpa?

Jeg har forstått det slik at det ikke strømmer noe veske der, men det står kun trykk på mot bomba og kan jo da bare blokke hullet igjen på pumpa!

 

Noe formeninger?

 

Rør nr 8 på bilde.

ScreenShot001 (Medium).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er samme som 7a er ikke dette å anbefale, jeg gjorde dette og hele pumpa sprakk da jeg startet opp :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er samme som 7a er ikke dette å anbefale, jeg gjorde dette og hele pumpa sprakk da jeg startet opp :P

 

Kan ikke skjønne det :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

typ85 bilene har 75bar servosystem, S4 har vel 110Bar... tror dette er en dårlig ide.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er også satt opp med S4-pumpe og har kjørt noen kilometer med det. Fungerte ikke nå lenger iallefall, systemet var tomt for væske da jeg overtok bilen.

 

Den ekstra utgangen var bare blenda igjen, men som Jan Brede sier blir jo trykkforskjellen relativt stor, og det kan ikke være helt bra i lengden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, typ85 pumpa passe jo ikke oppi braketten..

 

Hva er det som tar skade av for høyt trykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IKKE blokk noe på pumpen, det er gjennomstrømning også i bomben, så om du blokkerer der vil trykket stå og stange, til slutt vil noe gi etter og oljespruten står i alle retninger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å bruke en tannstag fra S2, trykket der er vel nogenlunde likt, og fysisk så mye større kan den vel ikke være enn fra typ85?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i stedet for å blokke det tredje utaket kjør det bare i retur på servo beholder.

Men ellers så er jo problemet 75 bar typ 85 og 105 bar på s4...kan godt være det funker men er vel ikke å anbefale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vanlig B4 105bars system?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min coupe type 89 med NG motor har 100 bar.

Har i grunn samme utfordring da org motor er byttet ut med noe heftigere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg gir F og prøver, sender veska i retur til beholderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar denne opp igjen

 

På mi originale typ 85 tannstang står det 105BAR, jeg kjører på med S4 servopumpe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det på orginalpumpa hvor mye den leverer?

 

Som nevnt i tråden din tror jeg det skal gå å bruke hele tannstaga i en fra CQ/90 20v /S2, men hvis trykket stemmer nogenlunde er det jo bare å kjøre på. Har tilgang til Bentley-manualen til CQ / 90q, kan se om det står noe om trykk der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i stedet for å blokke det tredje utaket kjør det bare i retur på servo beholder.

Men ellers så er jo problemet 75 bar typ 85 og 105 bar på s4...kan godt være det funker men er vel ikke å anbefale.

 

Så du er sikker på a det går å sende 3. Uttaket i retur? I såfall gjør jeg det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.