Anbefalte innlegg

Rygget ut bilen av garasjen her om dagen, og oppdaget ca 0,5L med olje på gulvet. Har akkurat skiftet oljeslangene til oljekjøler, og disse er tette.. Når ser i motorrom, så virker det som om det har spruta olje i bakkant av motor, på høyre side, fra radiator og bakover. Har ikke sett noe endring på oljetrykksmåleren, så kan hende det er fartsvind som får det til å spre seg utover sånn.. samla seg en del olje på traversen også.. Bilen er en 91 mod. s2 3b med 440hk

Noen som har tips til hva dette kan være?

Skal prøve å få tatt noen bilder også

Prosjekttråd: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=200057

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå husker ikke jeg om oljefilteret sitter på denne siden men kan det komme fra pakningen som sitter mellom oljefilterholderen og kjøleelementet som sitter mellom denne og oljefilteret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje filteret sitter vel på h.s.. Dette blir vel på v.s så vidt jeg kan se ?

kanskje fra oljetrykk givere?

Lommelykt og speil ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå husker ikke jeg om oljefilteret sitter på denne siden men kan det komme fra pakningen som sitter mellom oljefilterholderen og kjøleelementet som sitter mellom denne og oljefilteret?

3B motoren har ikke vann-olje kjøler. Den har luftkjølt oljekjøler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, skal forske litt i dag:)

Oljefilter sitter på høyre side ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer for oljetrykksmåler på førersiden jeg også, den 'gir seg' bare plutselig.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.