#1 Skrevet Desember 6, 2010 Rygget ut bilen av garasjen her om dagen, og oppdaget ca 0,5L med olje på gulvet. Har akkurat skiftet oljeslangene til oljekjøler, og disse er tette.. Når ser i motorrom, så virker det som om det har spruta olje i bakkant av motor, på høyre side, fra radiator og bakover. Har ikke sett noe endring på oljetrykksmåleren, så kan hende det er fartsvind som får det til å spre seg utover sånn.. samla seg en del olje på traversen også.. Bilen er en 91 mod. s2 3b med 440hk Noen som har tips til hva dette kan være? Skal prøve å få tatt noen bilder også Prosjekttråd: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=200057 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2010 Nå husker ikke jeg om oljefilteret sitter på denne siden men kan det komme fra pakningen som sitter mellom oljefilterholderen og kjøleelementet som sitter mellom denne og oljefilteret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2010 Olje filteret sitter vel på h.s.. Dette blir vel på v.s så vidt jeg kan se ? kanskje fra oljetrykk givere? Lommelykt og speil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2010 Nå husker ikke jeg om oljefilteret sitter på denne siden men kan det komme fra pakningen som sitter mellom oljefilterholderen og kjøleelementet som sitter mellom denne og oljefilteret? 3B motoren har ikke vann-olje kjøler. Den har luftkjølt oljekjøler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2010 Takk for svar, skal forske litt i dag:) Oljefilter sitter på høyre side ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 8, 2010 Stemmer for oljetrykksmåler på førersiden jeg også, den 'gir seg' bare plutselig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...