Trenger tips til 9A 2.0 16v motor med R1-gassere i Golf 1.

Anbefalte innlegg

Heisann. Har blitt tilbudt en 9A motor nå, er dette en bra motor og er det den lange blokka?

Hva må gjøres for å få den i 1'ern? går motoren rett i eller må det skiftes fester?

Skal kjøre med gassere, trenger jeg å gjøre noe med orginale 1,5 ledningsnettet da? er vel bare til fordeleren isåfall?

Trenger svar fort, for det er fler som har lyst på motoren:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg skryte på meg mye kunnskap om dette temaet, men litt har jeg nå lest meg opp på, i og med at jeg har 16V (KR) i min egen MK1. Så vidt jeg har forstått, går denne motoren rett i, om man benytter girkasse fra MK1. Skal du ha nyere girkasse, trengs vel en adapter til motorfeste som sitter på girkassa. Lang blokk eller ikke får andre svare på.. Hans Brekke har denne motoren og skal ha den i en MK1. Hør med han

Ledningsnettet fra 1,5 fungerer fint, men trenger vel tenningsmodulen i tilleg. Forøvrig er det jo en del andre elektroniske finesser som motoren har som man ikke knytter opp mot originalt ledningsnett i MK1.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp motoren, dette skal vi lett guide deg gjennom!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått Mye info av Hans nå:)

Kjøpte meg Yamaha R1 gassere fra Ebay igår og, kom på rett rundt 2k:D får håpe det fungerer...

Tar gjerne imot tips og triks fra andre også:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta å sjekk om du finner en bensinpimpe fra R1 eller ZX9R eller tilsvarende sykkler. MC gasserer ser ut til å skulle ha 3psi som er mye lavere enn den biltema pumpa gir ut. Så eventuelt må du kjøpe Biltema pumpe + regulator som er mye mye dyrere enn MC pumpe. Sett det omtalt at folk har betalt 10dollar for de...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okok..

Det er jo ca 0,2 bar det.. Fant ikke på ebay værtfall. får lete mer etterpå:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henter værtfall motoren imorgen:D så får jeg se åssen det går..(:

Følger ikke med noen tenningsmodul, måtte jeg ha denne uansett om jeg bruker gassere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren er i hus og gasserne kom her om dagen :D

Men med gasserne så er det jo ikke bare å sette i større dyse? er vel mer å gøre med..

Fant denne sida her, og der snakker de mye om de gasserne: http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?103402-X-flow-on-Yamaha-R1-carbs

Må jeg tette den air correctoren?

Og holder det med å sette i en r1 bensinpumpe? skulle ha rundt 0,2-0,3 bar de gasserne så..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har samme oppsett på min, men nå med kompressor mating i tillegg. har derfor en r1 pumpe tilovers. innsug til å montere gasserne på har jeg oxo.

kan vurdere å selge de inkl single luftfiltere samlet om interesse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann. Har blitt tilbudt en 9A motor nå, er dette en bra motor og er det den lange blokka?

Hva må gjøres for å få den i 1'ern? går motoren rett i eller må det skiftes fester?

Skal kjøre med gassere, trenger jeg å gjøre noe med orginale 1,5 ledningsnettet da? er vel bare til fordeleren isåfall?

Trenger svar fort, for det er fler som har lyst på motoren:D

9A er IKKE den lange blokka.... er ABF det.

9A er like høy som en standard KR/PL men har større borring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppen min og gasserne:D

33kzrea.jpg

Skal kjøpe portet topp av en på forumet her, Den måtte planes,hvor mye skal jeg ta av? hadde vel blitt bra med litt mer komp?

Portet KR topp:

Titanium retainere

Doble cosworth ventilfjører

Omslipte originalkammer for turbobygg (KM cams)

Kammene skal jeg ikke ha, er vel best med noen andre vel? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passelig kam kansje?

Kjøpt på eBay så koster de det halve.

KM-cams og Techtronic Tuning har sånne.

Grattis med gassere på motor! Gikk det fint å lage innsug? Bare kappet orginal innsuget?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passelig kam kansje?

Kjøpt på eBay så koster de det halve.

KM-cams og Techtronic Tuning har sånne.

Grattis med gassere på motor! Gikk det fint å lage innsug? Bare kappet orginal innsuget?

Blir nok noe sånt ja:)

HEhe, gasserne bare står inntil. MEn skal kjøpe ferdig innsug, pumpe og filtere fra han rune oppi her:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Juks å kjøpe ferdig.. ;)

Ser frem til å starte som smått sjøl til kommende helg!

Men eg er ikke like heldig som du på eBay. Sliter med at kontoene ikke funker. Har sendt mail men lite hjelp å få.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke fått skikk på den ebay kontoen ennå Brekke?? Fiks deg en ny e-postadresse og opprett ny konto da vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde av skaden på toppen jeg skal kjøpe:

575c252c.jpg

Ser værre ut enn det er. holder med å grade bare, men tenkte å plane den litt men hvor mye? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.