#1 Skrevet Desember 6, 2010 Idag da jeg skulle på jobb, så åpnet jeg bilen, startet, og da jeg skulle lukke døra så føyk den bare opp igjen.. "Haken" i døra som skal hukke tak i "bolten" i B-stolpen hang ikke fast.. Hva kan dette være, eller rettere sagt; hva kan jeg gjøre for at dette ikke skal skje? Hadde det samme problemet ifjor også. hvis jeg lar bilen stå igang i ca 20 min så er den fin igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2010 Mekanismen din har fryst fast. Smør opp med 5-56, låsolje etc så hjelper det nok;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2010 Kjent "Italiener" problem:-) Hadde en Lancia som alltid tørket ut i låsene om vinteren. Kjørte mange ganger med en hånd på hver dør, og styrte med kneet på vei til fergekaien:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2010 Dette skjer nok på bilmerker fra de fleste land gitt. Sett bilen i varmen og smør med låsolje. Ikke låsespray! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 6, 2010 Og om du vil det skal holde en stund, demonterer du hele låsmekanismen, rengjør den og smører opp med grease eller kobberpasta. Gjorde dette på Passaten min for 7 år siden, og dørene går fortsatt som nye, selv i 10minus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 6, 2010 Og om du vil det skal holde en stund, demonterer du hele låsmekanismen, rengjør den og smører opp med grease eller kobberpasta. Nemlig! På Golf 3/Vento er dette et velkjent problem, og jeg husker at det var masse fukt i mekanismen, og at det som skulle fungere som smøring nærmest så ut som stearin... Tørke, rengjøre og smøre på nytt er det som gjelder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 7, 2010 ok, får prøve det da. Takk for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...