#1 Skrevet Desember 6, 2010 Hallo, fikk "ny" girkasse til Sharan fra Sverige. Den var nok tappet for olje før de sendte den så skulle hA på ny olje i dag. Fylte da på ca 2,5 l før det begynte og renne ut igjen gjennom påfyllings hullet. Noen som hvet om dette er riktig mengde eller om de. Skal kjøres varm og etterfylles eller noe?? Skulle test kjøre en tur og da skrapte den litt når den ble satt k 3. Gir kan dette være pga ukorekt olje nivå, eller er kassa jeg har kjøpt rett og slett dårlig?? Kassa er en 5 Tr manuell. Takker for svar:). Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2010 FWD dette? 2.5 liter høres joforsåvidt riktig ut.. Hvis den skrapte bare i 3 gir kan det være noe defekt da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2010 Hva slaks modell og motor er det snakk om her? Om det er en 1,9TDI 95-00 modell så skal det 2,2 liter på den girkassa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2010 FWD dette? 2.5 liter høres joforsåvidt riktig ut.. Hvis den skrapte bare i 3 gir kan det være noe defekt da.. Ikke nødvendigvis defekt men gjerne slitte sync-ringer på 3. giret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2010 Ikke nødvendigvis defekt men gjerne slitte sync-ringer på 3. giret? Det jeg mente da... Den blir ikke bedre, så etterhvert er den defekt.. Slitte syncringer, kassa er ikke tipp topp.. Derav, noe defekt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 7, 2010 Takk for svar:) er en 1.9tdi 98 mod. Etter ny test kjøring så skrapet den ikke i 3. Gir, men den var veldig treg og få ut av gir når man f eks skal fra 2. Til 3. Virker nesten ikke som den frier ut riktig. Hvis bilen står i fri og man gir på så vugger den liksom litt fremover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 8, 2010 Da kobler ikke clutch'n helt fra.. Prøv og lufte clutch'n du.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...