#1 Skrevet Desember 7, 2010 Ja, dette må jeg si er noe flaut men det har ikke skjedd meg før Holder på å bytte bakdekk på bilen min og ser at etter jeg tok av det gamle at det ikke er dype nok hull til boltene, antar at skiva har forsyvd seg, men om jeg prøver å vri den... så vrir alt seg.. altså, no dice. Jeg ser altså rundt 10 "bolt hull", men ingen av de er dype nok. Noen som har en idiot forklaring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2010 Hold igjen senterkoppen/navet med en tang og vri bremseskiva til "rett posisjon" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2010 Jeg klarer det ikke med all min makt, hele dritten vrir seg... derfor jeg ikke forstår helt, for om det skjer når jeg tar av dekket burde jo den være noe "løs" Får fikle litt til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2010 Ser du noen av gjengene/hulla til der bolta skal være da? Stikk en skrutrekker inni og vri det rett.. Tips til ettertia: Ha på brekket, gjør det mye enklere da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2010 Siden den kom ut av posisjon omtrent av seg selv, og du ikke får den tilbake lett har nok bremseskiva sklidd av navet litt og kilt seg i bremsekalipperen, Ta en klubbe og kakk skiva på plass igjenn. Får du det ikke rotert nå heller får du ta av bremsekalipperen , da kommer skiva av slik at du kan børste litt rust av navet og skiva. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 7, 2010 Tips til ettertia: Ha på brekket, gjør det mye enklere da.. Eventuelt bruke den plast-dingsen som ER til dette formålet (fulgte med i Passaten min, så kan nok kjøpes på Møller). Den er gjenget litt i ene enden. Skru først ut ene bolten og erstatt denne med denne plast-dingsen. Da står skiva på rett plass og en har styring til felgen som skal på. Ellers så har jeg ikke noen bedre tips enn de som allerede er nevnt her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 7, 2010 Håndbrekket var på, så skjønner ikke hvordan den "skle" så lett bort.. men etter mye krefter og litt hammer på den så fikk jeg vridd den tilbake Takk for alle innspill og hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 7, 2010 Nå er jeg noe trett, og kan godt være jeg ikke tenker helt klart ( ), men med brekket på så holdes kun skiva i ro, ikke navet (når boltene er ute). Så om navet har vridd seg litt, noe som fort kan skje med litt "spenn" i driv-verket, så blir det jo samme resultat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 8, 2010 Jepp, jeg bytter aldri dekk med brekket på, men setter under etpar klosser på 'andre side'. Det er i hvertfall sikkert at bilen vil bevege seg litt.. Noe herk med quattro må det jo være! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...