#1 Skrevet Desember 7, 2010 har en a6 2.7t som plutselig begynte å lukte svidd ved oppstart i dag.når jeg tittet oppi motor rommet så jeg det røyk fra bakkant av motoren på pasasjersiden og la merke til litt oljesøl rundt rørene nede ved turboen.og når jeg tittet under bilen så jeg det kom noen dråper olje i framkant av motoren på førersiden ovenfor oljefilteret også. når jeg starter bilen så kommer det røyk i bakkant av motoren når jeg gir gass..har prøvd å fått flere til å se på dette men folk virker visst litt redde for 2.7t hehe håper noen har noen gode råd til mr desperado:o ps--det var 20 kalde når jeg startet bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2010 standard punkt det lekker fra 2,7tt er toppdekselpakninga. gjør det på min og der ser det ut som det kommer fra rundt turbone et sted men er fra toppdekselene som lekker. har bestilt nye til min og en kompis sin som har det samme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2010 standard punkt det lekker fra 2,7tt er toppdekselpakninga. gjør det på min og der ser det ut som det kommer fra rundt turbone et sted men er fra toppdekselene som lekker. har bestilt nye til min og en kompis sin som har det samme ok...har sjekket der og deemontert en del nå men ser tett og fin ut der..ser ut som lekkasjen kommer under det blekk dekselet som ligger oppå turboen..ble såpass mye lekkasje i sta at det tok fyr: mad : fant ut at åndingen på bilen nesten hadde frosset igjen så deen blir tint og rengjort for bilen kan ikke brukes uansett..fant også en del kondens i innsugsrøret eller y røret fra luftfilterboksen.. hvis det eventuelt er toppdekselpakning så lekker den mer når man gir gass? har maks uflaks uke altså..allroaden har ikke startet på 2 uker..dårlig ass med bare 45000 på telleren,a3en røk forstillinga på i forrige uke og touran datt joggu døra av på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 8, 2010 standard punkt det lekker fra 2,7tt er toppdekselpakninga. gjør det på min og der ser det ut som det kommer fra rundt turbone et sted men er fra toppdekselene som lekker. har bestilt nye til min og en kompis sin som har det samme hvor har du bestilt dette fra?møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 8, 2010 Biler som har gått på "Longlife" programmet, har problemer med kondens og skit; mer "shortlife". Kanskje tette breather slanger har gjort at du har blåst noen tettinger. Spesielt også nå når det er så kaldt, men du bruker vel selvfølgelig motorvarmer på 2,7`en. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 8, 2010 Biler som har gått på "Longlife" programmet, har problemer med kondens og skit; mer "shortlife". Kanskje tette breather slanger har gjort at du har blåst noen tettinger. Spesielt også nå når det er så kaldt, men du bruker vel selvfølgelig motorvarmer på 2,7`en. Lykke til. den har gått på et sånt longlife program ja..har funnet mye frosset kondens i åndinga..men motorvarmer har jeg ikke..er ikke det på bilen og ikke tilgang til strøm der bilen står parkert midt i sentrum desverre..men kjører alltid veldig forsiktig til deen når drifts temperatur.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 9, 2010 ta av åndeslangen og vask den i motorvask så holder den resten av vinteren vist du holder deg til "normale" serviceinterval. her bestilte jeg http://www.ecstuning.com/Audi-B5_S4--2.7T/Engine/View_All/ES259658/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 9, 2010 jeg har demontert hele åndings systemet og renset det og byttet ut de sprøe og tørre plastikk slangene mot noen bedre slanger for det meste var tett..har tatt av toppdekselene nå og vært litt rundt omkring for å få tak i et komplett toppdeksel pakning sett men finner ingen som de halvmånene følger med eller de Camshaft Tensioner Gaskets som jeg ikke aner hva heter på norsk..trenger vel egentlig ikke de halvmånene da jeg har null planer om å ta ut kammene men kunne tenkt meg å få det tett under de camshaft tensioner greiene.er litt avhengig av å kunne bruke bilen så jeeg kan ikke vente på deler fra statene så jeg må vel bare lete litt til etter en norsk leverandør. noe annet jeg lurer på er om det ikke skal sitte noe pakning under den tingen som holder den sorte kampluggen i bakkant på passasjer siden..måtte løsne deen for å få ut pluggen men la merke til at det ikke satt noen pakning der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 9, 2010 halvmånene trenger du for dem blir pressa sammen så dem får du ikke tette igjen mest sansynlig. skal du være 100% sikker på at det blir tett ville jeg bestilt komp sett. delene jeg har bestilt fra ecs pleier og komme på ca 1 uke så er ikke så galt:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 9, 2010 halvmånene trenger du for dem blir pressa sammen så dem får du ikke tette igjen mest sansynlig. skal du være 100% sikker på at det blir tett ville jeg bestilt komp sett. delene jeg har bestilt fra ecs pleier og komme på ca 1 uke så er ikke så galt:-) skjønner..bestilte alt på møller i dag for jeg trenger det veldig raskt..pendler med denne bileen og har ikke plass til deen inne over lenger tid..men for å montere halvmånene må man vel ut med kammene? noe annet jeg bør tenke på når jeg har alt ute? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 9, 2010 må vel ikke ut med kammene nei men kjedestrammeren. jeg personlig hadde tatt av reg reima og kammene for og få det gjort kjapest mulig og best mulig. før jeg starte med min bil fikk jeg et tips om at det gikk fint uten og ta av reg reim og kammene,men det brukte jeg 12timer med mye knot og kødd for og klare. neste gang jeg gjorde det brukte jeg 4 timer med demont av front,av med reg reima og toppdekselet og kammer og byttet kjede og montering igjen. så jeg er ikke i tvil hva jeg gjør neste gang:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 9, 2010 hvor langt har bilen din gått? har den gått over 100 000km uten og bytte kjede hadde jeg byttet dem også for dem strekker seg og tar i toppen og lager en jævla raslelyd og ødlegger toppen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 9, 2010 ok..skjønneer..får se hva det blir til..er veldig redd for å ødelegge noe da jeg aldri har skrudd slik motor så jeg er veldig skeptisk til å røre kammene og det greiene der bilen har gått 240000 men har skiftet kjedestrammer og kjede for 80000 siden så det er kanskje på tide 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 9, 2010 er ikke sikker på kjede strammerene men hadde værtfall bytta kjedene. strammera er så dyre at dem hadde jeg ikke bytta før jeg må:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 10, 2010 er ikke sikker på kjede strammerene men hadde værtfall bytta kjedene. strammera er så dyre at dem hadde jeg ikke bytta før jeg må:-) såpass..er ikke overrasket over prisene på delene til disse bilene lenger jeg ass...ser ut som jeg må kvitte meg med en bil bare for å kunne vedlikeholde den her haha..men den er verdt det da..når alt virker..er spent på å montere sammen den når jeg får delene:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 10, 2010 har maks uflaks uke altså..allroaden har ikke startet på 2 uker..dårlig ass med bare 45000 på telleren,a3en røk forstillinga på i forrige uke og touran datt joggu døra av på.. Høhøhøhø denne siste fikk meg til og le litt, sorry men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 10, 2010 Høhøhøhø denne siste fikk meg til og le litt, sorry men da ler du sikkert mer når jeg kan fortelle at på vei til møller i dag så totalvraket kompisen min den. hadde time hos de fordi de skulle se hva som hadde skjedd med døra siden den hadde løsnet og 5 min unna så smalt han rett inni en tiguan..begge 2009 mod og totalvrak begge 2..men ingen person skade utenom øresus da:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 10, 2010 da ler du sikkert mer når jeg kan fortelle at på vei til møller i dag så totalvraket kompisen min den. hadde time hos de fordi de skulle se hva som hadde skjedd med døra siden den hadde løsnet og 5 min unna så smalt han rett inni en tiguan..begge 2009 mod og totalvrak begge 2..men ingen person skade utenom øresus da:o Det hørtes ikke bra ut da.. Jeg måtte bare le av den døra som falt av, er bare sånnt du ser på 'morro' filmer det liksom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 10, 2010 i norge er det ca 5500kr pr stk for kjedestramerne mener jeg og det bytter ikke jeg før jeg er sikker på at dem er deffekte værtfall. kjedene betalte jeg 750kr pr stk ca for på møller. er faktisk veldig "simpelt" og ta ut kammene og time opp motoren når man først vet hvordan man skal gjøre det:-) kødda litt første gang jeg dreiv med det for hadde noen spørsmål som jeg ikke fikk svar på noen steder. så etter litt skruing og feiling er det nå veldig simpelt:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 10, 2010 Det hørtes ikke bra ut da..Jeg måtte bare le av den døra som falt av, er bare sånnt du ser på 'morro' filmer det liksom de som hadde montert døra fra fabrikk hadde visst ikke entret skruene rett så de hadde løsnet litt etter litt..skjedde på touran til en kompis også..at døra begynte å henge mye og løsnet..men jeg var litt hissig i forrigårs morran og bare løp ut til bilen.rev opp døra og vooosj..der forsvant den...så sikkert skikkelig funny ut for de som så det men jeg tror ikke jeg ville anbefalt å stå nærme meg og le akkurat da hehe...hjalp ikke akkurat på humøret hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 10, 2010 i norge er det ca 5500kr pr stk for kjedestramerne mener jeg og det bytter ikke jeg før jeg er sikker på at dem er deffekte værtfall. kjedene betalte jeg 750kr pr stk ca for på møller. er faktisk veldig "simpelt" og ta ut kammene og time opp motoren når man først vet hvordan man skal gjøre det:-) kødda litt første gang jeg dreiv med det for hadde noen spørsmål som jeg ikke fikk svar på noen steder. så etter litt skruing og feiling er det nå veldig simpelt:-) og ta ut kammene har jeg sett at er ganske simpelt men er litt redd de ikke står i riktig posisjon eller ikke blir satt på riktig og sånne ting..må nok få noen til å komme å guide meg litt på den delen.. 5500 pr stk ja..det er drøyt ass.. hehe..feiling?lyst til å fortelle om det hehe.så kanskje jeg slipper å gå i samme fella:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 10, 2010 de som hadde montert døra fra fabrikk hadde visst ikke entret skruene rett så de hadde løsnet litt etter litt..skjedde på touran til en kompis også..at døra begynte å henge mye og løsnet..men jeg var litt hissig i forrigårs morran og bare løp ut til bilen.rev opp døra og vooosj..der forsvant den...så sikkert skikkelig funny ut for de som så det men jeg tror ikke jeg ville anbefalt å stå nærme meg og le akkurat da hehe...hjalp ikke akkurat på humøret hehe Hehe det der skulle jeg betalt for og se! Hehehe.. Skikkelig uflaks da! Lykke til videre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 10, 2010 og ta ut kammene har jeg sett at er ganske simpelt men er litt redd de ikke står i riktig posisjon eller ikke blir satt på riktig og sånne ting..må nok få noen til å komme å guide meg litt på den delen.. 5500 pr stk ja..det er drøyt ass.. hehe..feiling?lyst til å fortelle om det hehe.så kanskje jeg slipper å gå i samme fella:o det er hemmelig:-) neida det var ikke så dramatisk men er ikke alt man skal stole på folk sier på dette forumet for og si det sånn:-) det jeg gjorde feil første gangen er at jeg satte merkene på kammene overens med merkene på kammbukkene og det blei feil:-) det man skal gjøre er og ha 16 splinter på kjede mellom merkene på kammene og da skal mærkene på kammene være i ytterkant på merkene på kammbokkene. skjønner:-) kanskje du skjønner det bedre nå:-) er heller ikke kiler på kammdrevene på disse bilene så du må sette kammene på merkene over kammbukkene og alle merkene på registeret på sine merker og stramme kamdreva til slutt når alle merker er overens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 10, 2010 så sikkert skikkelig funny ut for de som så det men jeg tror ikke jeg ville anbefalt å stå nærme meg og le akkurat da hehe...hjalp ikke akkurat på humøret hehe *klemme på* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...