#1 Skrevet Desember 8, 2010 (endret) Kjørte til jobben i dag og merket plutselig at det ble så sinnsykt varmt i kupeen, så at motortemp viste 120 grader. Svingte inn til en bensinstasjon og lot den stå på tomgang en liten stund, og da sank tempmåleren til rundt 70 grader. Kjørte ut på motorveien igjen og da steg temperaturen til 120. Når jeg kom til jobben sjekket jeg at kjølevæsken ikke var frosset. Men radiatorvifta startet ikke, selv om tempen var godt over 100 grader. Fikk i høst byttet vannpumpe og termostat. Synes bare at alt virker så merkelig iom at det er 16 blå ute så burde vel egentlig bilen være kaldere når jeg kjører og varmere når den står på tomgang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2010 Fryktet i det lengste at det kunne være vannpumpa som hadde tatt kvelden, men mest trolig så var det fryst ett eller annet sted i kjølesystemet. Som igjen hadde dannet en propp slik at vannet ikke fikk sirkulert skikkelig. Jeg lot den stå inne i varmen i noen timer og tok en kjøretur, og alt var bare velstand igjen. Har tappet ut den gamle kjølevæsken og fyllt opp 50/50 med ny G30. Satser at alt er på stell nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2010 Hei Jeg har tilsvarende problem på min Golf 4. Bare at jeg ikke får noe varm luft inn i kupen selv om aircondtionen står på 28 grader. Bilen har stått ett par månder og det har vært under 0 grader hele tiden, men bilen har blitt startet i ny og ne. Kan det være frost hos meg også? Tenkte først termostat, men er jo ikke vits i å bytte den om det kun er frost i systemet. Vannpupa tviler jeg på, da det ikke lekker noe som jeg ser, så da er det vell heller ikke topp eller toppakning? Eller? Hadde meg en kjøretur tidligere på dagen, slik at den var på normal temperatur (90grader). Parkerte bilen, var vell en plass rundt -5 grader da. Bilen stod ett par timer, og så kjørte jeg en tur igjen, stoppet bilen i et parkeringshus med ca 0 grader (bilen var da ikke komt opp til 90grader, men var begynt å få litt temperatur.) Etter en halvtime - trekvarter, kjørte jeg fra parkeringshuset, etter ca. et par minutts kjøring kom rødlapmen opp å temperaturen var nærmere 120 grader.... Noen andre som har vært borti dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2011 Da har bilen stått 2 uker i garasje med 8grader, samme problem. Skiftet termostat + kjølevæske idag, samme problem! Viftene starter, men går ikke. Slangen fra termostaten blir ikke varm... Hjeeelp!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2011 Kan være vannpumpen eller termostaten som er gåen, vann fryser jo ikke før 0 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 4, 2011 Termostat ble byttet idag, og det har vært under 0 grader den tida bilen stod ute. Vannpumpe? Toppakning? Eller annet? Hva er typiske tegn på at det er vannpumpa? Hva er typiske tegn på at det er toppakningen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 4, 2011 Termostat ble byttet idag, og det har vært under 0 grader den tida bilen stod ute. Vannpumpe? Toppakning? Eller annet? Hva er typiske tegn på at det er vannpumpa? Hva er typiske tegn på at det er toppakningen? Hvis vannpumpa ryker så vil den jo sirkulere kjølevannet dårlig. Trenger ikke nødvendigvis være lekkasje fra denne selv om den er defekt. Har vært borti at skovlene løsner fra akslingen. Er slanger til varmeregister, inn og ut av torpedovegg varme? Spruter det vann i returslangen, den tynne slangen, inn på ekspansjonstank når du ruser opp motoren ved varm motor? Mvh Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 5, 2011 Takker for hjelp! :) Lokalt verksted ser på bilen på mandag! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 14, 2011 Var vannpumpa... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...