#1 Skrevet Desember 8, 2010 Hei Jeg lurer på hvilken 5er turbo motor som vil passe rett på original gearkasse i min 1987 passat gt syncro. Denne har vel samme gear kasse som 1985-86 audi 90 quattro? NB! I et Drive blad jeg har fra 2001 er det en grå passat Gt syncro med 20v turbo 5er. På bilder kan det se ut til at denne motoren er tatt fra en s2 eller 200 20v. Da lurer jeg på om en Rs2 motor vil passe rett på gearkassen, med ny clutch selfølgelig. Evnt hvor mye ombyggning er det i forhold til svinghjul etc. Noen som vet, evnt hvis dette temaet er tatt opp før, kan noe linke det opp her. håper noen kan sver på dette, da det gjør det enklere å velge motor;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2010 HeiJeg lurer på hvilken 5er turbo motor som vil passe rett på original gearkasse i min 1987 passat gt syncro. Denne har vel samme gear kasse som 1985-86 audi 90 quattro? NB! I et Drive blad jeg har fra 2001 er det en grå passat Gt syncro med 20v turbo 5er. På bilder kan det se ut til at denne motoren er tatt fra en s2 eller 200 20v. Da lurer jeg på om en Rs2 motor vil passe rett på gearkassen, med ny clutch selfølgelig. Evnt hvor mye ombyggning er det i forhold til svinghjul etc. Noen som vet, evnt hvis dette temaet er tatt opp før, kan noe linke det opp her. håper noen kan sver på dette, da det gjør det enklere å velge motor;) Passer rett på med ny clutch/svinghjul, ligger div biler på forumet. Link til en jeg bygget for en del år siden, er solgt nå http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=9970 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 8, 2010 hva passer rett på? s2, 200 20v (3b), s4, s6 eller rs2? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 8, 2010 hva passer rett på?s2, 200 20v (3b), s4, s6 eller rs2? Alle sammen med rette bunn panne og motorfester 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 9, 2010 masing fra meg, men hvilken motor satte du i? hvilken bunnpanne måtte du bruke? hvilke motorfester? tusen takk for svar;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 9, 2010 masing fra meg, men hvilken motor satte du i?hvilken bunnpanne måtte du bruke? hvilke motorfester? tusen takk for svar;) Jeg brukte bunnpanen,oljesil og motorfester fra passat motoren. Svinghjul fra 200 20v og en s4 motor med mod innsug. (er også mange andre løsninger som passer ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...