#1 Skrevet Desember 8, 2010 Informativ youtube film som viser Dynojet og Dynapack testet mot hverandre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2010 Dynomålinger vil variere vilt, også mellom dynoer av samme merke/modell. Her er en test som Turbo Magazine utførte: http://www.turbomagazine.com/tech/0306tur_turbo_magazine_dyno_dash/index.html En annen test: http://s-cars.org/postnuke/downloads/pdf/DynoTestSportCompactCartests7chassisdynoAug04.pdf Dynojet har en innebygget fudge factor som kunstig blåser opp resultatet, dette stammer helt fra de laget sine første motorsykkel dynoer. De vil derfor gi høyere tall enn dynoer som måler korrekt whp (dvs. det bilen yter under akselerasjon på veien) som Mustang og Dyno Dynamics (DD ser likevel ut til å ligge noe lavere enn reel whp). Dynojet gir derfor et resultat som er for høyt, spesielt for biler med lite effekt. Når effekten øker blir resultatet riktigere, fordi kraftigere biler vil ha mer tap til massetreghet, siden fleste Dynojet er kun inertia basert, så sweep rate går opp (og dermed tap til treghet) med økende effekt. Da R35 GTR kom ut testet Motor Trend denne mot en 997.1TT på Dynapack, Dynojet og Mustang. De ga begge rett over 400whp på Mustang, ca 435whp på Dynojet og rett over 450whp på Dyna Pack 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...