Anbefalte innlegg

Informativ youtube film som viser Dynojet og Dynapack testet mot hverandre

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dynomålinger vil variere vilt, også mellom dynoer av samme merke/modell.

Her er en test som Turbo Magazine utførte: http://www.turbomagazine.com/tech/0306tur_turbo_magazine_dyno_dash/index.html

 

En annen test: http://s-cars.org/postnuke/downloads/pdf/DynoTestSportCompactCartests7chassisdynoAug04.pdf

 

Dynojet har en innebygget fudge factor som kunstig blåser opp resultatet, dette stammer helt fra de laget sine første motorsykkel dynoer. De vil derfor gi høyere tall enn dynoer som måler korrekt whp (dvs. det bilen yter under akselerasjon på veien) som Mustang og Dyno Dynamics (DD ser likevel ut til å ligge noe lavere enn reel whp).

Dynojet gir derfor et resultat som er for høyt, spesielt for biler med lite effekt. Når effekten øker blir resultatet riktigere, fordi kraftigere biler vil ha mer tap til massetreghet, siden fleste Dynojet er kun inertia basert, så sweep rate går opp (og dermed tap til treghet) med økende effekt.

Da R35 GTR kom ut testet Motor Trend denne mot en 997.1TT på Dynapack, Dynojet og Mustang. De ga begge rett over 400whp på Mustang, ca 435whp på Dynojet og rett over 450whp på Dyna Pack

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.