Spørsmål angåene Automatkasse Passat 99modell

Anbefalte innlegg

heihei..spør en siste gang før jeg evt bytte kassen eller oljen..har en passat ståene jeg kjøpte billigt pga kassen tulla..probleme er at bilen funke kun i revers og funka Bare av og til i Drive osv men slurte en del..men de var så sei aldri!! den funka i Drive eller noen av girene du satt den i..men i dag var jeg ute og startet bilen på første gang på nesten en mnd og da satt jeg den i 1 giret og da funket den plutseligt!!var ikje mye sluring i første men når jeg tok den i 2 eller drive begynte den! dette er ikje en Triptonic kasse!..og oljen er ganske svart så den vet jeg må byttes!..men tror dere at det vil funke me olje og filter bytte eller er kassen ødelagt?,,merkeligt den liksom fynker av og til vis kassen skal vær ødelagt eller lammelene..og reversen funke heilt feilfritt!..

Takker for alt svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her var slitsomt å lese...

Men det koster jo ikke så altfor mye å forsøke å skifte olje og filter i det minste, det er billigere enn å skifte ut girkassen, så det er jo verdt et forsøk, spør du meg. Ellers så har det vært noen tråder om samme typen girkasse med samme feilene (mener jeg å huske) i både Passat, A4 og A6 det siste året, så søk litt i forumet, og se hva du finner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg droppe den tanken ved og bytte olje og filter..tappet oljen i dag og da ombestemte jeg meg gaaanske fort..og mest sansynligt er kassen ødelagt:-(...Oljen var VEEEELDIGT mørke me Veeeldigt mye sponbiter i..i tilleg så stinka olja noe forferdeligt!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.