Anbefalte innlegg

eg har ein a6 2,5tdi 140hk 1995 mod

den fungerer bra men den har begynt å ryke en del ,grå/blå røyk,

når eg starter den kald er den fin,men vist den står 15 min på tomgang

begyner den å ryke,så kjører eg ein tur,drar på lit da forsviner det og da kan det vere borte 5min eller 2 dager,,kan det vera turboen som sliper gjenom og er lit temperatur avhengi nå nor det er så kaldt?

eller kan det vera ventil tetninger

 

lurer og på om det kan vera pompa som er feil justert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kmstand, inntrykk av vedlikehold? Hvor lenge siden justering, etc.......kom gjerne med mer info slik som dette: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1337171#post1337171 hvis du vil at folk skal komme med mer kvalifiserte svar.

 

Grå røyk er uforbrent diesel, vanligvis fra feil justert tenningstidspunkt eller slitne dysespisser.

Blå røyk er oljeforbrenning, fra turbo, forbi stempelringer eller andre steder (i denne pri rekkefølge).

Ventiltetninger pleier ikke å gi blårøyk/olje på disse: I eksoskanal er det stort sett overtrykk slik at det ikke suges inn noe via oljekanal. I innsugskanal er det også stort sett fri passasje eller overtrykk pga turbo og at den ikke har noe spjeld som lukker innsuget.

 

Slitne turboer har en tendens til å slippe gjennom variabel mengde olje så den første mistanken går i den retningen.

 

Mulig du finner noe i samletråden, men jeg kan ikke umiddelbart huske det, således er det fint (for oss andre) at du laget denne tråden.

Samletråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=112562

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.