#1 Skrevet Desember 8, 2010 (endret) B5en min bruker ca 1liter olje på 10000km, dette da ikke spessielt mye, men bare ganske irriterende at jeg må fylle på olje ganske ofte da 10000km = 2-3mnd med kjøring.. Bytter også olje hver 10000km Eksosen er fin og er ikke noe olje i kjølevesken.... Noen enkle måter å få den til å bruke litt mindre? tenker ikke på disse "supre" olje addetiver som skal redusere oljeforbruket å få opp antall hestekrefter.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2010 hvis du bytter olje hver ti tusen og den bruker en liter på hver ti tusen hva er da problemet? da bruker den jo en liten liter til hvert oljeskift og en liter på ti tusen kjørte må man vel bare leve med ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 8, 2010 fylle på olje 1 gang på 3 måned er jo ikke gale det da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 8, 2010 Enig med trådstarter....irriterende å måtte etterfylle relativt mye ofte. Rett nok så er det kanskje ikke så ikke da en ofte må fylle like mye på 2.0TDI-motorene, men på en B5 som stort sett har vært potte tett, som begynner å bruke, så er det lite forutsigbart. For min egen del så rundet den 333 333 km her i helgen, og det jeg merker meg er at på begynnelsen av ett oljeskift bruker den nesten ikke olje, for "plutselig" å mangle over en liter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 8, 2010 Hvilken olje kjører du på bilen a ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 8, 2010 Bruker 5w40 castrol edge... Fyller litt på støtt og stadig, ca hver 120liter med bensin som går på bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 8, 2010 Jeg synes du skal være fornøyd. 1 liter på 10.000 er ti ganger så langt som VW/Audi sier er akseptabelt på flere av deres motorer. Min 2007 Passat 2,0 TDI bruker 1 liter longglifeolje på 5000 km, en venn med akkurat samme bil fyller overhode intet. Jeg har tatt opp dette med forhandleren, men forskjellen forklares med variasjon motorene imellom og uansett er 1 liter på 5000 langt innenfor spec. Bruker du ikke longlife, kan du jo prøve å bytte oljetype. Med så lite forbruk kan det hende at ting endrer seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 9, 2010 får jo så satans med ventilkakkling når jeg får lite olje på den, så jækla irriterende... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 9, 2010 vw sier 1L pr 500km audi sier vel 1L pr 1000, så kjører du 10.000 pr 1L så kjører du 10 ganger lenger enn kravet til audi å 20 ganger lenger enn kravet til vw. 1L pr 10.000 er lite forbruk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 9, 2010 Jeg fyller på ca 1l på 10k km, med en 2.0tdi som er gått 90k km... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 9, 2010 Såpass, shell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 9, 2010 vw sier 1L pr 500km audi sier vel 1L pr 1000, så kjører du 10.000 pr 1L så kjører du 10 ganger lenger enn kravet til audi å 20 ganger lenger enn kravet til vw. 1L pr 10.000 er lite forbruk VW: 1l pr 1000km Audi: 0,5l pr 1000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 26, 2010 Løsning: ingen, vær fornøyd med at bilen holder seg innen for grensene til Audi / VW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...