93 Golf 3 1.4 CL - Delvis defekt instrumentpanel ????

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpe meg en 93 modell Golf 3 1.4 CL i dag, som inneholdt ett par feil.

Motorkode : ABD.

Girkasse : Manuell 4 trinns.

Feila er :

- Speedometer fungerer ikke

- Røde varsellys lyser konstant på kjølevæske og oljelys i instrument.

Har her sjekket væske/oljenivå på bil å det er på topp.

- Klokke (istedenfor turteller) fungerer ikke.

- Tempmåler/Bensintankmåler fungerer som det skal.

Er det noen som kjenner til disse problema, å har tips til meg hva jeg kan gjøre/sjekke for å få dem fiksa ?

Tenkte i første omgang å kjøre en diagnosetest av bilen, for å se om det dukker opp noe på den : rolleyes

Takker for alle svar : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump...

Noen som kan hjelpe her ?

Har forresten hatt en diagnosekontroll av bilen nå, å den eneste feilen som kommer opp, er på Motorelektronikk,

som sier at hallgiver er defekt.

Såg også i instruksjonsbok for å finne evt sikring til instrumentpanel, men fant ingen der.

Kan det bare være å skifte komplett instrumentpanel, så ordner det seg ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nok være at det er det som er løsningen her ja. Det er begrenset med diagnosemuligheter på denne bilen, og kombiinstrumentet ditt har ikke selvdiagnosefunksjon så der får du ikke lest av noen feil.

Du kan jo skru det ut, sjekke klistremerket for å finne delenummeret så deretter kontakte diverse huggerier som sikkert har noe liggende og som du sikkert får byttet hvis det ikke er i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøle væsk og olje trykket kan jo være sensorene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem trolig løst : vinke :

I dag skulle jeg ut å kjøre Golfen en tur. I det jeg vrei om nøkkelen viste både kmstand på bilen, å kølevæske/oljelys i instrumet var borte, klokka gikk og speedometeret fungerte. Altså, alt begynte plutselig å fungere som det skulle : rock :.

Da tenkte jeg med en gang kylde og fuktighet. Bilen hadde da vi kjøpe den vannlekkasje, å var dermed veldig fuktig å rå innvendig, i tillegg til at det var masse snø å veldig kaldt ute. Vannlekkasjen har jeg nå fiksa, å bilen har stått tørrt i garasjen i en god uke nå, for å tørke skikkelig ut. Kan det rett å slett være kylden og evt fuktighet i bilen, som har gjort til at instrumentet har vært utav drift en stund ?

Kylde var det første som slo meg,i å med at det etterhvert begynner å bli en gammel bil : rolleyes !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fuktighet sammen med kulde er nok trolig en årsak ja.

Sett en god varmeovn i bilen i en god stund slik at det tørker godt ut og bruk bilen, så skal du se at feilen ikke dukker opp igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fuktighet sammen med kulde er nok trolig en årsak ja.

Sett en god varmeovn i bilen i en god stund slik at det tørker godt ut og bruk bilen, så skal du se at feilen ikke dukker opp igjen.

Ja, jeg får gjør dette. Bilen vil bli brukt daglig for ettertiden nå ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Èn kjøretur etter sist gang jeg trodde jeg hadde funnet utav grunnen til instrumentpanelet ikke fungerte (kylde/fuktig bil), var det dødt igjen.....Så her om dagen skrudde jeg ut instrumentet, trakk ut stikket/kontakten å satte det sammen igjen.

Fjernet også... jeg tuller ikke, ca en cm tykt lag med irr rundt batteripolene å +/- kablene, fikk pusset dette reint med sandpapir å satte det sammen igjen. Etter det har jeg kjørt bilen hver dag å alt har fungert som det skulle hver gang : rock :.

Så min endelige konklusjon er : Dårlig kontakt fra batteriet pga MASSE irr,

eller dårlig kontakt i kontakten/stikket til instrumentpanelet, men denne bar ikke preg av det. Var helt rein å fin ;) !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.