#1 Skrevet Desember 8, 2010 Hei. Har en 93 s4 v8 (manuell 6). Han som hadde den før meg trodde det var skiftet motor på den en gang i tiden, men ikke identisk motor. 93 s4 v8 kom meg bekjent kun med motor typ ABH (?). så det vil si at det kan sitte en s6 motor i den, AEC eller AHK. sliter med å finne motorkoden som er stemplet i blokka, noen som vet akkurat hvor det sitter så jeg slipper å lete på begge sider? hvis det viser seg at det sitter en AEC eller AHK i den, er det noen som har noen kommentarer når det gjelder motorstyring, om disse motorene fritt kan brukes om hverandre eller justeringer/modifikasjoner må til? syntes nemlig det er tendenser til fusking ved pådrag.. kommentarer mottas med takk Christer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 9, 2010 Motoren i Audi V8 4.2 og S4 4.2 er helt like og har motorkode ABH. S6 4.2 har 10 hk mer og har som du sier annen motorkode, det eneste som skiller er - om jeg ikke husker feil - eksoskamakslingene. Jeg har for meg at motorkoden står i forkant av blokken på venstre side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 9, 2010 Takk! da skal jeg se om jeg finner ut hva slags motor jeg har(...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...